Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. szeptember 7. 10:17 Podcast, Támogatói tartalom

Minden második magyar felnőtt vásárolt már a neten, de mit veszünk a wc-n ülve?

Mi alapján hozunk meg egy vásárlási döntést? Melyik mindennapi szituációban, jellemzően milyen termékeket vásárolunk? Lehet jó élmény egy alapvetően veszteségként megélt helyzet, a fizetés?

A G7 podcast vendégei Komándi Krisztián, a Frontíra szolgáltatástervező cég tanácsadója és Mondovics Péter, a Mastercard elektronikus kereskedelemért felelős menedzsere. A beszélgetést bármely podcast-lejátszóban és ide kattintva lehet meghallgatni:

Egy tavalyi kutatás szerint Magyarország az „elhagyott kosarak” országa, az emberek jellemzően az utolsó pillanatban, a fizetéskor hátrálnak ki az online vásárlásból, ha valamilyen nehézségbe ütköznek. A bizalom tehát a legfontosabb, amit a fizetési folyamaton keresztül lehet megfogni, ezért készítette el a Fizetési élmény riportot a Frontíra és a Mastercard.

A fizetési élmény is egy élmény, ami hozzátartozik a teljes vásárlási élményhez, ami lehet jó vagy rossz is – mondta Komándi Krisztián. Ha pedig rossz, akkor mindent, ami előtte van, elszúr – tette hozzá.

A járványhelyzet miatt tavaly csak a karantén első pár hónapjában 50 ezer embernek volt első interakciója a digitális fejlesztésekkel, fizetésekkel. Nincs olyan, hogy tipikus magyar vásárló, inkább szegmensek, csoportok vannak, eltérő ízléssel, igényekkel; a riportból kiderült például, hogy ebben az időszakban éppen az idősebbek, az 55-60 évesek vásároltak a leggyakrabban online heti rendszerességgel.

A magyar alapvetően nagyon innovatív nép, az érintéses fizetés bevezetésekor nagyon sokáig a top 3-ban voltunk tranzakciószámban, az USA-t és Oroszországot is megelőzve – mondta Mondovics Péter. A magyar felnőtt lakosság fele, 3,5 millió ember rendelt online tavaly – a GKI tavalyi elemzése szerint az e-kereskedelmi szektor 45 százalékkal bővült, ami azt jelenti, hogy 3-5 évet lökött előre a digitalizációban ez az időszak. Jelenleg a teljes hitelforgalom 20 százaléka zajlik elektronikus csatornákon, de az elmúlt 1,5 év jó nagy lendületet hozott a készpénzmentesítési folyamatba – vélte Mondovics Péter.

A riportból kiderült az is, hogy a koronavírus miatt a fizikai boltokból nem csak a szobába került át a vásárlás, az emberek 17 százaléka mondta, hogy néha a WC-n ülve vásárol, ott egyébként jellemzően háztartási termékeket. A gyerekkel való foglalkozás közben játékokat vesznek az emberek, de majdnem minden tizedik válaszadónál előfordult, hogy ittasan vásárolt.

A jövő a kényelmi vásárlás felé halad – akkor akarunk vásárolni, amikor eszünkbe jut, és ezeknek a szituációknak meglesz a saját profilja is. Amikor például villamoson hazafelé a munkából az esti programokat böngésszük, inkább színházjegyet veszünk két megálló között – mielőtt elfogyna -, mint a heti bevásárlást intézzük. Ezért is fontos megérteni a motivációkat, és hogy hol, mikor, hogyan szoktak vásárolni az emberek.

A podcast megjelenését a Mastercard Magyarország támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom A pénzen túl elektronikus fizetés Mastercard podcast szolgáltatástervezés Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.

Stubnya Bence
2025. február 1. 06:08 Podcast

Mosolygósnak mondják a filippínó vendégmunkásokat, de sokuk lesz depressziós Magyarországon

Többszörösen kiszolgáltatott, sérülékeny csoport az itthon dolgozó EU-n kívüli vendégmunkásoké, a magyarok pedig saját kiszolgáltatottságuk miatt bizalmatlanok velük szemben. G7 Podcast!

Holtzer Péter
2025. január 25. 06:01 Podcast

Amikor jön a gyerek és beléd rúg, akkor nem az az első gondolatod, hogy ez a gyerek bajban van

A pedagógusok, nevelők nincsenek felkészülve a viselkedészavaros gyerekek kezelésére, ebben igyekszik segíteni a NoBadKid – Pressley Ridge Alapítvány.

Fontos

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.