Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. március 30. 11:20 Tech

A boltoknak a március az új karácsony

Az online kiskereskedelmi forgalom 2019-ben 781 milliárd forint volt, tavaly azonban a járvány miatt nagyon felgyorsult a netes értékesítés bővülése. A Reacty Digital piackutató erre vonatkozó 2020-as felmérése még folyamatban van, Pintér Róbert üzletfejlesztési igazgató azonban egy webináron azt mondta, becslésük szerint a tavalyi eredmény 1000 milliárd forint felett lesz, ami azt jelenti, hogy

a teljes magyar kiskereskedelmen belül a netes értékesítés elérte a 10 százalékot.

A tavalyi és az idei boltbezárások, illetve korlátozások miatt a kereskedők jelentős részének az internetes rendelés és kiszállítás lett csaknem az egyetlen menekülési útvonala, és mivel a járvány első és harmadik hulláma egyaránt márciusban hozta meg a lezárást, az év harmadik hónapja gyakorlatilag az új karácsony lett.

A készpénz használatának visszaszorulása is felgyorsult, míg 2019-ben a vevők 15 százaléka preferálta a készpénzt, 2020-ban már csak 5 százalék volt az arány, ez már azt jelenti, hogy a netes rendeléseknél közel kerültünk ahhoz, hogy megszűnjön a készpénzes vásárlás.

Azok a fogyasztók, akiknek a járványban nem szűnt meg, vagy nem esett vissza érdemben a keresete, nagyon ki vannak éhezve az igazi bolti vásárlásokra, és ha a korlátozások enyhülnek, akkor ők várhatóan nagy keresletnövekedést fognak okozni

– mondta Pintér Róbert.

Ennél érdekesebb fejlemény lehet azonban, hogy különösen a 30 év alatti felnőtt vásárlók között egészen nagy arányban lehetnek olyanok, akik a hétköznapi szokások szintjén már nem szoknak vissza az online környezetből a hagyományos boltokhoz.

Mivel a fiatalok jelentős része a járvány hatására végleg az online térbe vándorolt, egyre nagyobb kényszer alatt állnak majd a kereskedők, hogy a netes jelenlétüket erősítsék – vagy sok esetben eleve megjelenjenek ott.

Az online megjelenést azonban általában nem lehet egyszerre gyorsan és jó minőségben házon belül megoldani, ezért a piacon arra számítanak, hogy a kereskedők a logisztika egyre nagyobb részét szervezik ki, azaz veszik igénybe szolgáltatásként, így az ilyen megoldásokat kínáló cégek forgalma és szerepe is erősödhet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMikor vásárolunk többet online, mint hagyományos boltokban?Nem is olyan rég még elképzelhetetlen volt, de idén a kínaiak már többet vásárolhatnak az interneten, mint offline. Mi várható idehaza?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech e-kereskedelem fiatalok járvány kiskereskedelem Reacty Digital vásárlók Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Fontos

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.