Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. február 2. 12:04 Vállalat

Százezernyi Volkswagent nem tudnak legyártani, pluszműszakokkal hoznák be a lemaradást

„A kuncsaft megrendeléssel fenyeget” – ezzel a viccel fejezte ki munkaadója furcsa helyzetét a Handelsblattnak nyilatkozva Bernd Osterloh, a Volkswagen szakszervezeti vezetője. A megfogalmazásra a chiphiány ad magyarázatot, amely miatt sok más autógyár mellett a Volkswagen-csoport sem tudja tartani a gyártási programját, ami természetesen a megrendelések teljesítését is érinti.

A félvezetők hiánya idehaza is problémát okozott, a kecskeméti Mercedesnél január 20. és 30. között szünetelt a termelés, a győri Audinál pedig január 18-tól a hónap végéig csak egy műszakban készültek járművek. A német lap tegnap arról írt, hogy a Volkswagennél lassan már javul a helyzet, ám a felhalmozódó elmaradás miatt az év második felében valószínűleg extra műszakokat kell majd beiktatni, hogy sikerüljön behozni a lemaradást.

Ennek persze az is feltétele, hogy a kereslet erős maradjon, de ezzel egyelőre nem látszik probléma. Noha a márkakereskedéseket a járvány második hullámában is bezáratták Németországban, ez nem törte meg az autóvásárlási kedvet.

A szakszervezeti vezetőtől származó információkat az újságnak névtelenséget kérő vállalati illetékesek is megerősítették. Szerintük már túl vannak a mélyponton a chiphiányban, bár ezzel együtt az év közepéig még időről időre előfordulhatnak nehézségek. Becslésük szerint a vállalatnál emiatt le nem gyártott autók darabszáma 100 és 200 ezer közé tehető. Ez az a mennyiség tehát, amelyet a második félévben be kell majd elvileg pótolni.

Ehhez persze az is kell, hogy a második félévben tényleg ne legyen gond a chipekkel, de egyrészt a gyártók fogadkoznak, másrészt a Volkswagen már közvetlenül is kapcsolatba lépett velük. Ez korábban nem volt gyakorlat, mert ezekkel a cégekkel olyan nagy Volkswagen-beszállítók tartották a kapcsolatot, mint a Bosch és a Continental. A BMW valószínűleg azért is a chiphiánnyal nem küzdő kevés autógyártó egyike, mert ők közvetlenül tartották a kapcsolatot a félvezetők beszállítóival, így nagyobb rugalmasságot tudtak elérni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVilágszerte át kell szervezni a Volkswagen-csoport autóinak gyártásátJelentős problémát okoz a Volkswagen-csoport számára, hogy nem tud elég autóipari chipet beszerezni, ami miatt világszerte át kell alakítani a gyártási programját.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat audi magyarország autógyártás Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.