Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. január 20. 15:02 Élet

Kezd látszani, hogyan lehetne mobilalkalmazásokkal megkönnyíteni a nyaralást

Továbbra is kaotikusak a nemzetközi légi közlekedés feltételei, az utasoknak jellemzően maguknak kell összeszedniük minden információt azzal kapcsolatban, hogy milyen feltételekkel szállhatnak fel egy repülőre, és hagyhatják el a repteret a célállomáson. Ám még ha ezt meg is teszik, nincs rá garancia, hogy a szabályokat a hatóságok, illetékesek is ugyanúgy értelmezik. Megtapasztalhatták ezt nemrég például a Wizz Air London-Pozsony járatának magyar utasai.

Jelenleg leginkább a beutazási tilalmak, a negatív tesztek és a kötelező karanténidőszak hármasának egymásra ható rendszerében kell eligazodni, az oltási programok előrehaladásával azonban valószínűnek tűnik, hogy az így megszerzett védettség is befolyásolja majd az előírásokat. A szabályokat nem a légi közlekedés szereplői hozzák, ők annyit tudnak tenni, hogy próbálják a helyzetet átláthatóbbá tenni az utasok számára.

Ezt szolgálják azok a mobilalkalmazások, amelyeket a közeljövőben kezdenek használni egyes légitársaságok. Ezek egyrészt a fenti információkkal igyekeznek szolgálni, másrészt tárolják a negatív tesztekkel és az oltásokkal kapcsolatos információkat, hogy minél gördülékenyebb legyen a repülőtéri ügymenet.

Ahogy a német sajtó írja, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) Travel Pass névre keresztelt alkalmazását egyaránt a közeljövőben veszi használatba az Egyesült Arab Emírségek két legnagyobb légitársasága, az Emirates és az Etihad. Az előbbi tegnap jelentette be, hogy dubaji bázis repülőterén a felszálló utasok áprilistól mutathatják be ezen keresztül a negatív teszteredményüket. Az Etihad már az első negyedévben használatba venné Abu Dzabiban az alkalmazást, de első körben csak néhány kiválasztott járat esetében.

Az IATA hangsúlyozza, hogy az adatok feletti rendelkezés teljes mértékben az utasok kezében maradna. Ez az uniós adatvédelmi szabályok miatt különösen fontos, ám a Lufthansa egyelőre ezzel együtt is csak tanulmányozza, hogyan lehetne alkalmazni egyes utascsoportoknál az applikációt. Az egyebek mellett a British Airwayst és az Iberiát tömörítő IAG-csoportnál pedig még csak pilóták tesztelték az alkalmazást.

Nem is biztos, hogy a Travel Pass lesz a befutó, a Commonpass névre hallgató alkalmazásnál például azt a célt tűzték ki, hogy a teljes utazási értékláncra terjedjen ki, azaz fogadják el például a szálláshelyeken is. A sokkal több szereplő miatt ez a feladat nyilván nehezebb, de így nem csak a légi utasok vehetnék egy ilyen alkalmazásnak hasznát, különösen akkor, ha éttermeket és szórakozóhelyeket is bevonnának a rendszerbe.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSok év múlva is máshogyan fogunk nyaralni a turizmus mostani átalakulása miattAz utóbbi évek legnagyobb nyertese volt a turizmus világszerte. Most akkora sokk jött, hogy sok mindent újra kell gondolni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet applikáció járvány légi közlekedés nyaralás repülés Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Avatar
2024. április 27. 04:37 Világ

Amerika részben hátat fordít a fenntarthatóságnak, Európa még kitart

Bár az ESG-célkitűzéseket mindössze néhány évvel ezelőtt állították fel, már annyi feszültséget okoztak, hogy az Egyesült Államokban részben feladták őket.