Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. november 12. 15:44 Vállalat

Lopást kiált a szakszervezet, elviszik a Skoda-csúcsmodell gyártását Csehországból

Ahogy a magyar sajtóban is megjelent, a Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy egy új, törökországi üzem felépítése helyett több mint egymilliárd euróból a pozsonyi gyárat fejleszti, bővíti.

A hírekben az is szerepelt, hogy a Volkswagen Passat és konszernbeli testvére, a Skoda Superb is Szlovákiában készül majd, amiért a csehországi szakszervezet a helyi sajtó szerint finoman szólva neheztel. (Korábban Győr is szóba került lehetséges helyszínként.) Az érdekképviselet vezetője, Jaroslav Povsík úgy fogalmazott, hogy a Volkswagen-csoport ellopja az országtól a Skoda legnagyobb nyereséggel előállított zászlóshajóját. Szerinte a Skoda igazgatótanácsának állásukat féltő tagjai nem harcoltak kellően a döntés ellen, és a cseh kormánytól sem kaptak támogatást.

A Volkswagen az információt spekulációnak minősítette, és nem kommentálta. Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy az új generációs Superb és Passat gyártása 2022-ben indul, minden jel szerint Pozsonyban, és nem tűnik túl valószínűnek, hogy ezzel párhuzamosan a csehországi gyártás is fennmaradjon.

A szakszervezeti vezető szerint ugyanakkor mindkét modell technológiai fejlesztése nálunk, Mlada Boleslavban marad. Hozzátette, hogy a modellek gyártásának áthelyezése miatt nem kell elbocsátásoktól tartani Kvasiny-ban, mert a Superbbel felszabaduló kapacitást ki lehet tölteni például a Kodiaq gyártásának felpörgetésével. Mlada Boleslavból pedig további modellek gyártása is átköltözhet Kvasiny-ba, hogy az előbbi üzemben az Enyaq iV elektromos városi terepjáró előállítására koncentrálhassanak.

A szakszervezetnek a jelek szerint feszült a viszonya a Skoda élére augusztusban kinevezett Thomas Schäferrel, bár a személytől függetlenül leginkább azzal a koncepcióval van bajuk, hogy az olcsó szegmensben utazó Dacia versenytársaként pozicionálják Skodát, ami presztízsveszteség lenne a mostani, a Volkswagennel szinte egyenrangú státuszhoz képest.

A Volkswagen-csoport 1991-ben szerezte meg a Skoda 30 százalékos részvénycsomagját, az ezredforduló óta pedig kizárólagos tulajdonos. Tavaly 1,24 millió Skodát adtak át a vevőknek világszerte, az alkalmazottak száma közel 39 ezer.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzárnyal a Dacia, a Skodánál teljesen kiakadtak, hogy a román márkával kellene versenyezniükGyőzelmi jelentés érkezett Bukarestből, miközben áll a bál Prágában. Nagyon megy a román autópiac és a Dacia is, a Skoda viszont elégedetlen azzal a szereppel, amibe a VW megpróbálja belekényszeríteni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyár autógyártás Csehország Pozsony Skoda szakszervezet Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.