Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. november 12. 15:44 Vállalat

Lopást kiált a szakszervezet, elviszik a Skoda-csúcsmodell gyártását Csehországból

Ahogy a magyar sajtóban is megjelent, a Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy egy új, törökországi üzem felépítése helyett több mint egymilliárd euróból a pozsonyi gyárat fejleszti, bővíti.

A hírekben az is szerepelt, hogy a Volkswagen Passat és konszernbeli testvére, a Skoda Superb is Szlovákiában készül majd, amiért a csehországi szakszervezet a helyi sajtó szerint finoman szólva neheztel. (Korábban Győr is szóba került lehetséges helyszínként.) Az érdekképviselet vezetője, Jaroslav Povsík úgy fogalmazott, hogy a Volkswagen-csoport ellopja az országtól a Skoda legnagyobb nyereséggel előállított zászlóshajóját. Szerinte a Skoda igazgatótanácsának állásukat féltő tagjai nem harcoltak kellően a döntés ellen, és a cseh kormánytól sem kaptak támogatást.

A Volkswagen az információt spekulációnak minősítette, és nem kommentálta. Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy az új generációs Superb és Passat gyártása 2022-ben indul, minden jel szerint Pozsonyban, és nem tűnik túl valószínűnek, hogy ezzel párhuzamosan a csehországi gyártás is fennmaradjon.

A szakszervezeti vezető szerint ugyanakkor mindkét modell technológiai fejlesztése nálunk, Mlada Boleslavban marad. Hozzátette, hogy a modellek gyártásának áthelyezése miatt nem kell elbocsátásoktól tartani Kvasiny-ban, mert a Superbbel felszabaduló kapacitást ki lehet tölteni például a Kodiaq gyártásának felpörgetésével. Mlada Boleslavból pedig további modellek gyártása is átköltözhet Kvasiny-ba, hogy az előbbi üzemben az Enyaq iV elektromos városi terepjáró előállítására koncentrálhassanak.

A szakszervezetnek a jelek szerint feszült a viszonya a Skoda élére augusztusban kinevezett Thomas Schäferrel, bár a személytől függetlenül leginkább azzal a koncepcióval van bajuk, hogy az olcsó szegmensben utazó Dacia versenytársaként pozicionálják Skodát, ami presztízsveszteség lenne a mostani, a Volkswagennel szinte egyenrangú státuszhoz képest.

A Volkswagen-csoport 1991-ben szerezte meg a Skoda 30 százalékos részvénycsomagját, az ezredforduló óta pedig kizárólagos tulajdonos. Tavaly 1,24 millió Skodát adtak át a vevőknek világszerte, az alkalmazottak száma közel 39 ezer.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzárnyal a Dacia, a Skodánál teljesen kiakadtak, hogy a román márkával kellene versenyezniükGyőzelmi jelentés érkezett Bukarestből, miközben áll a bál Prágában. Nagyon megy a román autópiac és a Dacia is, a Skoda viszont elégedetlen azzal a szereppel, amibe a VW megpróbálja belekényszeríteni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyár autógyártás Csehország Pozsony Skoda szakszervezet Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 25. 04:39 Adat, Élet

Több ezer milliárdos rezsivédelem után a magyarok harmada fával fűt

Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.