Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. augusztus 28. 12:40 Vállalat

70 milliárd forintnyi részvényt ad első alkalmazottjainak egy amerikai cégalapító

Megoszlanak a vélemények arról, hogy az üzemanyagcellás teherautókat fejlesztő Nikola Motor a kamionok Teslája vagy egy óriási bukás lesz, de arról a jelek szerint igyekszik gondoskodni az alapító, hogy az alkalmazottai kellően motiváltan dolgozzanak.

Trevor Milton az Instagramon és a Twitteren jelentette be, hogy saját részvényeiből hatmillió darabot*A vállalat weboldalán közzétett hivatalos tájékoztatás szerint egészen pontosan 6 005 162 darabot. átad a Nikola első nagyjából 50 alkalmazottjának. A tegnapi tőzsdei záróárfolyammal (39,31 dollár) számolva ez összesen 236 millió dollár, jelenlegi árfolyamon valamivel több mint 70 milliárd forint.

Igaz, a juttatás értéke még rengeteget változhat, november végéig ugyanis nem adhatják el ezeket a részvényeket az alkalmazottak. Márpedig a Nikola árfolyama nagyon hektikusan változott a június 4-i tőzsdére lépése óta. Az első napok őrülete során majdnem 80 dollárig húzták fel, majd gyorsan esni kezdett. Az augusztust eddig ehhez képest már egy szűkebb sávban, 30 és 40 dollár között mozogva töltötte a részvény.

Nem csoda egyébként, hogy ilyen kilengéseket produkál a részvény, a vállalat valós teljesítményét ugyanis egyelőre lehetetlen beárazni. A Nikola eddig csak prototípust gyártott a hidrogént tankoló kamionjából, és saját várakozásai szerint is csak jövőre kezdenek el érkezni a bevételek, azaz addig teljes egészében a befektetők pénzét égeti. Ez ugyan nem megy ritkaságszámba a startup jellegű cégek körében, de jól mutatja a kockázatokat.

„Ez milliárdokat érhet a jövőben, ha jól teljesítünk. Senki sem tudja, mi lesz, de betartom az adott szavamat” – mondta a részvényjuttatásról Trevor Milton, aki ezek szerint ezzel az ígérettel is csábította első alkalmazottjait. A 37 éves alapító-elnök vagyonát a Bloomberg a részvények átruházása előtt 4,6 milliárd dollárra tette, amivel a világ 500 leggazdagabb emberének egyike.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Nikola lett az új Tesla, már többet ér, mint a Ford, pedig egyetlen járművet sem adott elAz üzemanyagcellás kamion ígéretével tőzsdére lépő Nikola Motors lett a befektetők új szerelme. A társaság az üzleti életben még semmit sem bizonyított, és az a piac, amelyre be fog törni, a gyakorlatban még nem létezik. Mire akkor a nagy felhajtás?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat hidrogén Nikola üzemanyagcella Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.