A Skoda csehországi újraindulása jó ízelítőt ad abból, hogy a padlóra jutott gyártóknak milyen kedvezményeket kell adniuk, ha a járvány okozta gazdasági visszaesésben is értékesíteni szeretnének.
Csehországban május 4-től nyitottak ki újra az autószalonok, és a társaság most indított, Restart nevű programja elsősorban azt célozza, hogy a leállás alatt beragadt új és használt autókat kiszórják. Március második felében és áprilisban a cseh sajtó szerint a tervekhez képest 4 ezer eladatlan autó maradt a szalonokban, főleg Fabia, Scala, Karoq, Kamiq és Octavia.
A marketing egyik lényeges eleme, hogy az eleve alacsonyabbra tett vételárból a használtautó-beszámításnál (a beszámított összegen felül) még 30 ezer korona, azaz durván 400 ezer forint árengedményt adnak, és ezt össze lehet még kötni egy kamatmentes lízingkonstrukcióval is (ebben persze megvan az a trükk, hogy a Skoda banki partnerével kell szerződni).
Mindenesetre a Skoda marketingje (amit illik némi óvatossággal értelmezni) azt állítja, hogy ha az összes jelenlegi kedvezményt összeadják, akkor egy Octavia ára 2,8 millió forinttal, a Karoq ára 1,5 millióval, a Fabia ára pedig durván 1 millióval csökkenthető.
A használt Skodákat szintén erősen akciózzák, mert azokból is rengeteg maradt meg a válság miatt, de ezeknél az árengedmények már nem ilyen mértékűek.
Vállalat
Fontos