Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. szeptember 18. 17:28 Adat

Az EU-ban hanyatlik, Magyarországon dübörög az új autók piaca

Újabb adatok utalnak az európai autóipar kezdődő válságára, csökkent ugyanis az újonnan forgalomba állított autók száma az unió területén augusztusban. A kontinens autógyártóinak szövetsége, az ACEA friss statisztikái szerint idén január és augusztus között 3,2 százalékkal kevesebb új személygépkocsira szereltek rendszámot az EU-ban, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Az augusztusi hónapra vonatkozó statisztikák még nagyobb, 8,4 százalékos visszaesést mutatnak 2018 és 2019 között – igaz, ez leginkább annak köszönhető, hogy a tavalyi augusztus különleges hónap volt az iparágban*2018. szeptember 1-től már csak olyan modelleket lehet forgalomba állítani, amelyek az új, WLTP fogyasztásmérésen átesve kaptak típusengedélyt. A WLTP rendszerre történő átállás nem ment gördülékenyen, ezért sokan előrehozták az autóvásárlást augusztusra., így meglehetősen magas az előző évi bázisérték.

Az unióban általában csökkenő tendenciák viszont nem jelentik azt, hogy ne lennének olyan országok, amelyekben bővült volna az új autók piaca. Az alábbi térképen jól látszik, hogy markáns különbségek vannak a tagállamok között abban, hogy mi történt az ágazatban 2018 és 2019 első nyolc hónapja között.

 

A jármű-értékesítések visszaesése a türkizzel és kékkel jelölt, jellemzően északi, nyugati és déli országokban jellemző, különösen Finnország, Hollandia és Svédország piacai fékeztek be. Mindeközben a térképen zöld színű, zömmel kelet-európai országokban (és Németországban) még mindig növekedtek az eladások, Magyarországon például 10,1 százalékkal, ami a harmadik legkedvezőbb érték a unióban.

A magyar gazdaság lendülete tehát az autóeladásoknál is kitart a jelek szerint. Fontos is az országnak, hogy amíg csak lehet, pörögjön az autóipar, ugyanis a hazai feldolgozóiparban jelentős súlya van az autógyártásnak. Az iparág jövőjét azonban meglehetősen sok bizonytalanság árnyékolja be: a kereslet nem csak Európában, hanem Kínában is csökken, nagy kérdés, hogy az elektromos autók térnyerésének milyen piaci hatásai lesznek, és a folyamatosan szigorodó károsanyag-kibocsátási szabványok is nagy kihívást jelentenek. Egyelőre mindenesetre úgy néz ki, hogy az autógyártók problémái nem gyűrűznek tovább a munkaerőpiacra, hiába lankad már jó ideje az európaiak igénye az új autók iránt, az autógyárak még nem kényszerültek jelentősebb létszámleépítésekre.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSok cég felől aggasztó hírek érkeznek, pedig látszólag minden rendben van a magyar autóiparralAz utóbbi hónapokban számos magyar autóipari beszállító és gyártó kezdte megérezni a globális autóipar lassulását, aminek következtében olyasmik történnek az iparágban, amikre évek óta nem volt precedens.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat acea autóeladások autóipar válság Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Jandó Zoltán
2024. május 4. 05:07 Adat

Soha nem volt még ilyen enyhe az év eleje Magyarországon

Nemcsak globálisan, Magyarországon is kiugróan magas volt az átlaghőmérséklet 2024 első harmadában. Februárban és márciusban is megdőlt a hőmérsékletrekord.

Bucsky Péter
2024. május 3. 04:31 Adat, Közélet

Átformálta a lakáspiacot a kormány a sok százmilliárdos támogatásokkal

A legalább három gyermeket nevelőknél látványos a lakástulajdonosok arányának növekedése, a falvakban pedig fogyni kezdtek az üresen álló házak.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.