A tetőn elhelyezett napelemekkel szerelt hibrid Sonata-változat forgalmazását kezdte meg a Hyundai. A dél-koreai autógyártó szerint, ha egy nap hat órán keresztül éri napsugárzás – akár parkolva, akár menet közben –, akkor akár 60 százalékra is fel tud töltődni az akkumulátor, egy év alatt pedig 1300 kilométer megtételére elegendő energia származhat a napsütésből.
A gyártó természetesen kiemelte, hogy a napelemek segítenek csökkenteni a jármű üzemanyag-fogyasztását és ezáltal a szén-dioxid-kibocsátását is.
„A Sonatához hasonló hibrideknek kisebb az akkumulátorkapacitásuk, mint a teljesen elektromos meghajtású autóknak, így a napelemek arányaiban jobban hozzá tudnak járulni a feltöltéshez. Ugyanakkor megdrágítják az autót, és a súlyát is növelik, így nem világos, hogy valójában mennyire hatékonyak”
– értékelt cikkében a Digital Trends.
Ráadásul nem csak az időjárás szeszélyeivel kell számolni, hiszen városokban előfordulhat, hogy csak mélygarázsban talál valaki parkolóhelyet. De legalább a felszínen nem kell megküzdeni az árnyékos helyre vadászó autóstársakkal. Idehaza azonban – legalábbis a hagyományos csatornán keresztül – nem lesz elérhető az új jármű, mert a Hyundai csak Dél-Koreában és Észak-Amerikában fogja forgalmazni.
A vonzerőt olyan újításokkal igyekszik növelni a gyártó, mint hogy már okostelefonnal is nyitható lesz a kocsi, az új motorvezérlés pedig hatékonyabb üzemanyag-felhasználást ígér a hibrid és a benzines változatnál egyaránt. Előbbiben egyébként egy kétliteres, négyhengeres motor lesz.
A BBC cikke szerint a vállalatnál már dolgoznak egy olyan, második generációs napelemes tetőn is, amely félig átlátszó lesz.
A Hyundai egyébként nem az első autógyártó, amely napelemes tetővel rukkol elő, ez opcióként elérhető a Toyota Priushoz, emellett a luxusautók között is akad hasonló megoldás.
Tech
Fontos