Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. július 1. 12:30 Vállalat

A McDonald’s kipróbálta a műanyagmentes életet, és könnyebb lett, mint várta

Egy berlini étteremben tíz napig tesztelte a McDonald’s azokat a megoldásokat, amelyekkel szinte megszüntetheti a műanyag használatát. A gyorskiszolgáló lánc német környezetvédelmi vezére a Der Tagesspiegelnek adott interjúban azt mondta, amikor a tesztidőszak után az éttermi dolgozókkal beszélt, nagyon meglepődött, hogy mennyire elégedett volt mindenki, és milyen könnyen ment a műanyagok kiváltása.

A hamburgereket kizárólag olyan papírdobozokban adták, amelyek alapanyaga közel fele részben zöld hulladék volt, a ketchupos kis dobozokat ehető, gofriszerű tésztába rakták. A McDonald’s sosem állította, hogy a műanyagok csökkentése könnyű lenne a számára, és a teszt utáni interjúban is őszinte maradt.

Egy pillanatig sem tagadta a cég vezetője azt, hogy a kísérletezésre azért van szükség, mert az Európai Unió az egyszer használatos műanyagok tiltása, fokozatos kivezetése mellett döntött, és a cég el akarja kerülni a súlyos büntetéseket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAhogy több pénzük lett, rögtön lerohanták a magyarok a gyorséttermeketNemrég még nullaszaldó körüliek voltak a nagy gyorsétteremláncok, de tavaly hatalmasat nőtt a bevételük, és több milliárd forint nyereséget termeltek.

Természetesen nem teszünk úgy, mintha mi lennénk a világ megmentői

– mondta Holger Beeck. Azt azonban tartja, hogy időben, azaz elég korán reagált a cég ahhoz, hogy a tesztek után lássa, milyen irányba kell lépnie. Annál is inkább, mert a berlini próba a vendégek fantáziáját is megmozgatta,

az átlagosnál jóval több visszajelzést adtak a fogyasztók, és nagyon tetszett nekik a műanyagok kiváltása.

Egyértelmű, hogy a poharaknál a műanyagot a karton fogja felváltani, a szívószálak pedig eltűnnek a kínálatból. A papíralapú szívószálakkal még kísérleteznek, a hamburgerek szinte biztosan zöld hulladék alapú papírba kerülnek, és meglepő módon a saláták is papírtálcába juthatnak, mert a berlini tesztben ezt is váratlanul jól fogadták a vevők.

A McFlurry poharas fagylaltokhoz adott fa kiskanalak azonban nem jöttek be, ezen még dolgoznia kell a láncnak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkIdeje volt már, hogy közellenség legyen a műanyag szívószálbólTöbbnyire semmi értelme a használatának, és nagyon szennyezi a környezetet. Meg is indult a szívószálellenes mozgalom.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat gyorsétterem környezetvédelem McDonald's műanyag Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Vámosi Ágoston
2025. április 2. 05:59 Vállalat

Olyasmiben látott értéket, amiben más nem, erre alapozva válna globális céggé a magyar Datapao

A magyar adatelemző cég az egyike az ezer leggyorsabban növekvő európai cégnek a Financial Times szerint. De hogyan jutottak ide?

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 14:51 Tech, Vállalat

Jöhetnek a pénztárgépek, amelyek már csak kérésre adnak papíros nyugtát

Az online pénztárgépet 2028 közepéig minden kereskedőnek e-pénztárgépre kell majd cserélnie, ezek már csak külön kérésre fogják kinyomtatni a nyugtát és az áfás számlát.

Jandó Zoltán
2025. április 1. 10:54 Pénz, Vállalat

A NER-t is egyre jobban elérheti a kormány inflációs harca

A bankoknál árstopot vezetne be a kormány, a távközlési cégektől pedig 10 százalékos árcsökkentést várnak. Ezt már a NER milliárdosai is megérezhetik.

Fontos

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.