Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. december 9. 12:16 Élet, Pénz

Egy Coca-Cola-termék kapta a túlzó marketing citromdíját

A Foodwatch fogyasztóvédelmi portál minden évben összegyűjti azoknak az áruknak a listáját, amelyek esetében a gyártó cég túl messzire megy a marketinggel.

A végső győztesről az interneten lehet szavazni. Idén Németországban a Coca-Cola Glacéau Smartwater vize kapta a negatív fogyasztóvédelmi díjat. Az indoklás szerint azért, mert az amerikai üdítőgyártó a normál piaci árhoz képest hétszeres összegért értékesíti a terméket, amely nem is minősül ásványvíznek.

A Foodwatch szerint a Coca-Cola marketingesei egy tudományosnak hangzó mesét találtak ki a vízről, miközben a termék átlagos tulajdonságokkal bír.

Az „okosvíz” Magyarországon is kapható. A Coca-Cola marketingesei valóban nem fogták vissza magukat (ráadásul közben helyesírási hibát is vétve): „Tiszta, friss íz melyet a felhők ihlettek. A válasz van, hogy a lábad előtt hever, de néha a fejed fölött lebeg… minket is a felhők inspiráltak”.

Az okosvíz literje Magyarországon 245 forintba kerül, ami körülbelül ötszörös ár ahhoz képest, hogy mennyibe kerül egy liter kevésbé márkás, de mégiscsak ásványvíz.

A termék egyébként úgy készül, hogy a vizet felforralják, gőzzé alakítják, lényegében desztillálják, majd kondenzálják, vagyis újra folyékonnyá teszik. A művelet közben a legtöbb ásványi anyag kiválasztódik, és mesterségesen pótolják ásványi sókkal.

A Coca-Cola a honlapján mindezt úgy fogalmazta meg, hogy

„a víz körforgásához hasonlóan a természetes ásványvizet párává alakítjuk, majd, miután lecsapódott, ásványi sókat adunk hozzá. Ennek köszönheti a Smartwater utánozhatatlan, tiszta, friss ízét. Okos, mert okosan készül”.

A cég honlapján elérhető az összetétel is: vizet, kalcium-kloridot, magnézium-kloridot és kálium-bikarbonátot tartalmaz.

A Coca-Cola válaszolt a fogyasztóvédelmi szervezetnek. Szerintük a termék megfelel a szigorú élelmiszeripari előírásoknak, az összetételt pedig mindenki elolvashatja az üvegen. A cég egyébként nem akarta különösebben kommentálni a fogyasztóvédelmi citromdíjat. Szerintük a fogyasztók döntik el, hogy milyen vizet isznak.

Az alábbi videón az látható, hogy a fogyasztóvédelmi szervezet át akarja adni a Coca-Cola berlini székháza előtt az „arany képviselőfánk”, azaz magyarul a citromdíjat a cég szóvivőjének. De ő inkább elmenekül a lehetőség elől.

A Foodwatch listáján egyébként szerepelt még a Dennree olívaolaja is, amely az üvegen lévő címke szerint 49 százalékban napraforgóolajat tartalmaz. A Heinz pedig kifejezetten gyerekeknek készített ketchupot, de nem derült ki, hogy miben más a termék a hagyományos ketchuphoz képest.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Coca-Cola és a Nestlé felel a legtöbb műanyagszemétért a világonA Coca-Cola, a PepsiCo és a Nestlé termékeinek műanyagszemete járul hozzá a leginkább a környezetszennyezéshez a világban, állapították meg környezetvédelmi aktivisták, miután begyűjtöttek 200 ezer darab műanyagszemetet az Egyesült Királyság partjaitól kezdve Vietnamig, és végignézték azokat - írja az Independent.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Pénz citromdíj Coca-Cola marketing okosvíz Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. május 4. 05:07 Adat

Soha nem volt még ilyen enyhe az év eleje Magyarországon

Nemcsak globálisan, Magyarországon is kiugróan magas volt az átlaghőmérséklet 2024 első harmadában. Februárban és márciusban is megdőlt a hőmérsékletrekord.

Bucsky Péter
2024. május 3. 04:31 Adat, Közélet

Átformálta a lakáspiacot a kormány a sok százmilliárdos támogatásokkal

A legalább három gyermeket nevelőknél látványos a lakástulajdonosok arányának növekedése, a falvakban pedig fogyni kezdtek az üresen álló házak.

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.