Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. október 26. 11:45 Vállalat

Rosszul megy a világ legnagyobb sörgyártójának

Nem fogadták jól a befektetők, hogy az Anheuser-Busch InBev a részvényei után fizetendő osztalék 50 százalékos csökkentését jelentette be. A világ legnagyobb sörgyártójának papírjai 11 százalékot vesztettek értékükből a brüsszeli tőzsdén szerdán, ilyen mértékű esésre nem volt példa 2008 óta. A zuhanás 16 milliárd eurót tüntetett el a vállalat értékéből.

Az élelmiszeripari vállalatok között eddig gáláns osztalékfizetőnek számító cég részben azért kényszerült erre a lépésre, mert olyan fontos piacainak devizája gyengült, mint az argentin, a brazil és a dél-afrikai. Ez pedig értelemszerűen csökkenti a bevételeket euróban számolva. Emellett néhol kevesebb AB InBev-sört is ittak az emberek, Brazíliában például 3 százalékkal. Emiatt aztán a nyereség növekedése elmaradt az elemzői várakozásoktól.

A másik ok, hogy a belga gyökerű társaságnak 

hatalmasra, 109 milliárd dollárosra nőtt az adósságállománya, miután 2016-ban megvásárolta legnagyobb riválisát, az amerikai SABMillert.

Ez az üzlet a magyar piacot is befolyásolta, mert az Európai Bizottság a felvásárlás engedélyezésekor előírta a SABMiller közép-kelet-európai érdekeltségeinek értékesítését. Ennek nyomán szerezte meg a Drehert a japán Asahi, amely 7,3 milliárd eurót fizetett a SABMiller cseh, szlovák, lengyel, magyar és román portfóliójáért. Korábban egyébként a Borsodi Sörgyár az AB InBevé volt, de aztán több lépcsőn keresztül az amerikai Molson Coorshoz került. A harmadik nagy hazai szereplő, a Soproni Sörgyár a Heinekené, gyára tehát nincs idehaza az AB InBevnek, de Magyarországon is kaphatók olyan márkái, mint a Budweiser, a Beck’s, a Corona, Hoegaarden, a Leffe és a Stella Artois.

Noha már most is a világ legnagyobbja, a Bloombergnek nyilatkozó elemző szerint az osztalék megfelezését az is indokolja, hogy az AB InBev fel akar készülni a további felvásárlási lehetőségekre. Különösen érdekes lehet az óriáscég számára a franciaországi központú, jelenleg családi tulajdonú Castel-csoport, amelynek portfóliójában a sörök mellett borok és üdítőitalok is vannak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKevesebb és drágább lesz a sör, ha nem teszünk a klímaváltozás ellenUgyan a többi hatás mellett eltörpül, így is több százmillió ember életminőségét befolyásolhatja.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat AB InBev Borsodi Dreher Soproni sör Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 25. 04:39 Adat, Élet

Több ezer milliárdos rezsivédelem után a magyarok harmada fával fűt

Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.