Több jelentős újítással állt elő a 20. születésnapját a napokban ünneplő Google. A mobiltelefonos felületekre kihegyezett tervek szerint a keresőmező alatt olyan cikkek és videók jelennek meg, amelyek a vállalat szerint érdekelhetik az adott felhasználót. A cél nem titkoltan az, hogy az emberek több időt töltsenek a Google oldalán, ne csak arra használják, hogy továbbugorjanak róla, ha már megtalálták, amit kerestek.
„Ez segít abban, hogy az ember arra is ráakadjon, amit még el sem kezdett keresni” – fogalmazott a Discover névre keresztelt megoldásról Karen Cosby, a Google keresőmotorjának termékmenedzsere egy blogon a Bloomberg tudósítása szerint. A cég egy olyan megoldást is bemutatott, amely a keresési találatok csoportosított elmentését teszi lehetővé.
Az alapfunkción túli terjeszkedés persze nem újdonság a Google esetében, egyebek mellett saját szállás- és repülőjegy-keresési megoldásokkal is előállt, olyan vállalatok versenytársává válva, mint például a Booking. A mostani bejelentés azt mutatja, hogy ez az irányvonal még erőteljesebbé válik.
A Google évi nagyjából 25 milliárd dolláros profitjának nagy részét még most is a keresési funkcióhoz társuló hirdetések hozzák. Nagy utat tettek meg tehát ahhoz képest, hogy a cég két alapítója, Sergey Brin és Larry Page eredetileg ellenezte, hogy keveredjenek a keresési találatok és a reklámok az oldalon. Manapság viszont az utóbbiak egy mobilképernyő nagyobb részét foglalják el, ha az ember rákeres valamire.
Tech
Fontos