Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. július 1. 13:06 Tech

Saját piacuk lett az elektromos autókból kiszerelt, nyugdíjas akkumulátoroknak

Akik az elektromos autók ellen érvelnek, azok gyakran előveszik, hogy a techológiájuk igazából nem is olyan környezetkímélő, hiszen rengeteg szén-dioxid keletkezik az előállításuk és a használatuk alatt. És még ott van a kiszuperált akkumulátorok biztonságos elhelyezésének problémája is, igaz, ez lehet, hogy mégsem olyan nagy gond.

Az elektromos,- vagy hibridhajtású autókból, az életciklus lejártát követően, kiszerelik az akkumulátorokat, és aztán tovább hasznosítják. Ezek az aksik még működőképesek, és bár veszítenek a hatásfokból, ami kényelmetlenné teszi az elektromos autózást, hiszen drasztikusan csökken a hatótáv, más felhasználásukat ugyanakkor nem gátolja.

A kiszerelt aksik további hét-tíz évig üzemképesek. Japánban például az egyik szupermarket-lánc, a 7-Eleven használja őket. Kaliforniában az elektromos töltőállomások, míg Európában a lakások megújuló energiából származó áram tárolására használják.

Olyannyira nagy üzlet ez, hogy a német BMW, az amerikai General Motors, a japán Toyota és a kínai BYD autógyártó cég azon dolgoznak, hogy létrehozzák az aksik másodpiacát. Ezzel lényegesen olcsóbb lehet hosszútávon az akkumulátorok bekerülési költsége.

 

A Bloomberg adatai szerint csak idén 55 ezer akkumulátort éri el a nyugdíjas kort, de becslések szerint 2025-re 3,4 millió aksit lehetne a másodpiacon értékesíteni. Kínában, ahol a világon gyártott elektromos autók felét értékesítik, augusztustól új környezetvédelmi szabályok lépnek életbe. A kiszerelt aksikat a gyártóknál kell majd leadni. Ilyen szabályok már Európában régóta vannak, és hamarosan az Egyesült Államokban is bevezetik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHiába elektromos, ha mindenki kéttonnás autókkal jár, abból nem lesz környezetvédelemAz elektromos autók terjedése mellett arra is ösztönözni kellene az embereket, hogy minél könnyebb járműveket használjanak.

Nem csoda, hogy az autógyártók már azon agyalnak, hogy milyen másodlagos felhasználási lehetőségeik lehetnek a kiszuperált akkumulátoroknak. Becslések szerint 2040-re minden második eladott gépjármű elektromos lesz, ami számszerűsítve annyit tesz, hogy 559 millió árammal hajtott autó közlekedik a világ útjain. Ezzel párhuzamosan a cégek 2050-re 550 milliárd dollárt fognak befektetni lakossági, ipari és hordozható akkumulátorok gyártásába.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech akkumulátor BMW BYD elektromos autó GM Toyota Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 14:51 Tech, Vállalat

Jöhetnek a pénztárgépek, amelyek már csak kérésre adnak papíros nyugtát

Az online pénztárgépet 2028 közepéig minden kereskedőnek e-pénztárgépre kell majd cserélnie, ezek már csak külön kérésre fogják kinyomtatni a nyugtát és az áfás számlát.

Torontáli Zoltán
2025. március 3. 06:01 Tech, Vállalat

Világító kutyanyakörvektől jutott milliárdos regionális webshopig három magyar testvér

A pendrive, a longboard és a rovartelep nem jött be, a kutyatáp viszont nagyon, ez a Vargyas testvérek tanulságos útja a nullától az egymilliárdig.

Vámosi Ágoston
2025. február 15. 17:41 Tech

Magyarországon alig ismert márkák hajtják a világ okostelefon-piacát

Az Apple és a Samsung egyaránt visszaesett, a hasító kínai márkáknak köszönhetően azonban tavaly újra nőttek az eladások.

Fontos

Hajdu Miklós
2025. április 11. 14:39 Pénz, Világ

Az egész világ megérzi, ha meginog a bizalom a dollár és az amerikai államadósság iránt

Válsághelyzetekben eddig dolláreszközökbe, amerikai kincstárjegyekbe menekültek a befektetők, most azonban egészen mást látunk, ami megkérdőjelezi az eddigi viszonyítási pontokat.

Stubnya Bence
2025. április 11. 10:34 Adat, Pénz

Márciusban csaknem ötödével drágultak a fővárosi lakások, és ez már az enyhülés

Országosan több mint 10 százalékkal drágultak az ingatlanok az egy évvel korábbi szinthez képest, és a bérleti díjak emelkedése is lassul.

Stubnya Bence
2025. április 10. 15:47 Vállalat

A Continental egyetlen veszteséges hazai cégét is elérheti a cégcsoport átszervezése

A cégcsoport átszervezése már idén elkezdődne az autóipari üzletág leválasztásával, jövőre ezt követné a Contitech eladása vagy tőzsdei bevezetése.