Még mindig leginkább benzines és dízeles kocsikat vesznek az európaiak
Februárban az akkumulátoros elektromos autók piaci részesedése az új autók piacán 12 százalék volt az Európai Unióban az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss jelentése szerint.
Az új eladások csaknem fele benzines (35,5 százalék) és dízeles (12,9 százalék) autókból állt össze. A hibrid és a plug-in hibrid autók eladásainak aránya együtt meghaladta a 35 százalékos arányt (28,9 és 7,3 százalék). Az elektromos autók piaci részesedése nem változott egy év alatt.
Az európai kormányok többféle módszerrel ösztönzik az elektromos autók terjedését. Az ACEA gyűjtése szerint 27-ből 21 EU-tagállam ad adókedvezményt, 20 pedig pénzbeli támogatást alacsony kibocsátású jármű vásárlása esetén.
Az új autók között a legmagasabb az e-autók aránya Dániában, Svédországban és Hollandiában, a legalacsonyabb pedig Szlovákiában, Csehországban és Horvátországban. Magyarországon 7 százalékos az arány, ennél 12 tagállamban kisebb az e-autók piaci részesedése.
A magyar tulajdonban lévő egészségügyi beszállító cégek lehetnek a kórházi adósságállomány folyamatos növekedésének vesztesei. Több vállalat is elhagyhatja a piacot.
Románia fogyasztásorientált gazdasági stratégiával hagyta le egy főre eső GDP-ben Magyarországot. A magyar gazdaságpolitika viszont még inkább a beruházásokra fókuszálna.
A Raiffeisen, az Unicredit és az OTP is hatalmas profitot csinál az orosz piacon – amit az európai szabályozók igyekeznek keményebb eszközökkel megvágni.