A külsős költségek ötödét a Rogán-féle kommunikáció vitte el a Diákhitel Központnál
Számos kritika jelent meg az elmúlt héten az állami kommunikációs kiadásokkal kapcsolatban. A Partizánnak adott interjújában Magyar Péter, Varga Judit volt igazságügyi miniszter egykori férje az állami Diákhitel Központ Zrt. vezetése alatt szerzett tapasztalatait is megosztotta. A cégnél ő 2018-tól volt igazgatósági tag, 2019-től vezérigazgató 2022-ig.
Számokban: a közbeszerzési adatbázis alapján a Diákhitel Központnál a központosított állami kommunikációs rendszer 2015-ös bevezetése óta összesen 2,1 milliárd forintért szerződtek ilyen céllal.
Összesen 14 szerződést kötöttek meg.
A szerződések közül tizet Balásy Gyula cégei, a New Land Media és a Lounge Design nyertek el. Ez az 1,9 milliárd forint a teljes összeg 91 százalékát jelenti.
A második legtöbb megbízást 8 százalékkal – a Balásy-cégek előtt a Rogán Antal minisztériumához tartozó állami kommunikációs ügynökség tenderein taroló – Kuna Tiborhoz köthető cégek nyerték el. (Az alábbi grafikon a cikk eredeti verziójában hibás adatokkal jelent meg, elnézést a tévedésért.)
Felülnézet: a kommunikációs költségek nagyságrendjét az mutatja jól, ha azokat a hitelintézet szervezeten kívülre kifizetett költségeivel hasonlítjuk össze.
Az összes külső partnertől vásárolt szolgáltatás és árubeszerzés 2015 és 2022 között 9,4 milliárd forintba került, ennek ötödét tette ki az ebben az időszakban aláírt állami kommunikációs szerződések 1,9 milliárd forintos értéke.
Magyar Péter vezérigazgatói kinevezése után jelentősen csökkent a kommunikációs szerződések értéke.
Igen, de: a közbeszerzési szerződések aláírásának időpontja ismert, azt viszont nem tudhatjuk, hogy ezek terhére ténylegesen mekkora összegű szolgáltatást rendeltek meg. A szerződések ráadásul keretszerződések, így ténylegesen akár kevesebbet vagy a jellemző opciós lehetőségek miatt akár többet is megrendelhettek.
1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.
Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.
Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.