Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2023. október 21. 13:02 Élet

Az elektromos autók gyártói után a vásárlók is kapnak némi támogatást a kormánytól

60 milliárd forintos program indul az elektromos autózás népszerűsítésére, az összeg egyik felét a töltőinfrastruktúra fejlesztésére, a másikat vállalkozások autóvásárlásának támogatására szánja a kormány. Az autóvásárlási támogatás nem előzmények nélküli az országban, és bizonyos szempontból a korábbi rendszerhez képest fukarnak tűnhet.

Miért fontos ez? Magyarország egyre inkább érdekeltté válik az elektromos autózás fejlődésében, igaz, a hazai kereslet aligha lehet érdemi tényező a nagy gyártók számára. A kormány mindenesetre az elektromobilitásban látja a magyar gazdaság jövőjét, és a klímaváltozás elleni küzdelemben is nagy jelentőséget tulajdonít a villanyautók térnyerésének.

  • Korábban magánszemélyeket is támogatott a kormány villanyautók megvásárlásában. 2021-ben 3 milliárd forintos keretösszeget osztottak szét a hivatalok az igénylők között. A két évvel ezelőtti pályázatot megelőzően három program keretében összesen közel 12 milliárd forint értékű támogatás állt az új elektromos autók vásárlóinak rendelkezésére.

Számokban: a mostani, 30 milliárdos keret tehát közel a duplája az eddigi kormányzati támogatásoknak, de magánszemélyek nem részesülhetnek belőle. Korábban pedig nagy érdeklődés volt a pályázat iránt, 2021-ben a 3 milliárdos keret egy nap elfogyott, hasonlóan az előző évben tapasztaltakhoz. 2021-ben végül 1234 pályázó jutott legfeljebb 2,5 millió forint támogatáshoz.

  • A nagycsaládosok autóvásárlási támogatása is jelentős pályázat volt a piacon 2019 közepét követően, aminek keretében több mint 28 ezer család kapott költségvetési hozzájárulást autóvásárlásához tavaly év végéig. A legalább hétszemélyes autók megvásárlását 2021 augusztusáig 60 milliárd forinttal támogatta a kormány.
  • Az akkumulátorgyártó és elektromos járműgyártó cégek 1050 milliárd forint állami támogatást kaptak a beruházásaikhoz.

Tágabb kontextus: A magyar gazdaságpolitika elköteleződése az autóipar, illetve újabban az elektromos járművek gyártása iránt kétségtelen – Orbán Viktor csütörtökön a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának számító kínai BYD alapító elnökével tárgyalt Sencsenben.

  • A magyar járműállomány kifogásolható állapotán van mit szépíteni eközben, a gépkocsik átlagosan 15,6 évesek.
  • Érdekes egybeesés, hogy a BYD elektromos autónak hivatalos forgalmazása most kezdődik Magyarországon. A kínai vállalat ráadásul hamarosan bejelentheti új európai gyárberuházásának pontos helyszínét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk64 millió forintba kerül egy akkumulátorgyári munkahely a magyar állam számáraSokféle formában támogatja a kormány az akkumulátorgyárak letelepedését, és az összegek is olyan jelentősek, hogy abból több évnyi bért ki lehet fizetni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet állami támogatás BYD elektromos autó elektromos autók Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.