Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2023. március 2. 13:05 Vállalat

Összeszerelő üzem helyett technológiai központot épít a Volvo Krakkóban

Negyedik technológiai központjának létesítésére készül a Volvo, aminek a napokban vált ismertté a helyszíne: Krakkóra esett a kínai tulajdonban álló svéd gyártó választása. A lengyel várost az élénk telekommunikációs szektora és az ott jelenlévő további techcégek tették vonzóvá, ahol 2025-ig várhatóan 600 főt alkalmaz majd a Volvo – a szoftverfejlesztők, mérnökök és tesztelők toborzása már el is kezdődött, akik elsősorban a biztonsági megoldásokon és a fedélzeti számítógépek funkcióin dolgoznak majd.

Magyarországról nézve a beruházás jelentősége az ott végzett munka hozzáadott értékében mutatkozik meg. Autók vagy alkatrészek gyártása helyett ugyanis nagy szakértelmet igénylő fejlesztés zajlik majd az új létesítményben, ami az elektromos átállásban segíti a Volvot –

hasonló beruházásokat a magyar kormány is szeretne az országba csábítani,

ezért épült például a ZalaZone próbapálya is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMilliós fizetésű dolgozóktól várják a magyar állami tesztpálya megtérülésétA német beszállítók hazai fejlesztéseit pörgetnék fel a zalai autós próbapálya-beruházással. Kell még pár év, hogy kiderüljön, sikerül-e több száz új munkahelyet létrehozni.

Az alacsonyabb színvonalú, szerelői feladatok persze Lengyelország járműiparától sem idegenek, derül ki a Notes From Poland összefoglalójából. Tavaly decemberben a Mercedes jelentette be egymilliárd eurós lengyelországi beruházását, aminek révén egy elektromos kisteherautókat összeszerelő üzemet épít, júliusban továbbá az akkumulátorokban használatos rézfóliákat gyártó SK Nexilis döntött 627 millió euró befektetéséről Stalowa Wola-ban. Az unióban elsőként Lengyelországban épül az elhasználódott elektromos autó-akkumulátorok feldolgozására hivatott üzem egy 2021-es döntés nyomán, és a lengyel buszipar jelentőségét mutatja, hogy 2020-ban az ország az elektromos buszok legnagyobb exportőrévé vált uniós viszonylatban a spanyol tulajdonba került, de eredetileg lengyel Solarisnak köszönhetően.

A kínai Geely által birtokolt Volvo döntésének mindenesetre az is súlyt ad, hogy cég Svédországon kívül csak Indiában és Kínában működtet hasonló fejlesztőközpontokat. Az új, krakkói egységben várhatóan már az év végén megkezdődik a munka, eleinte 120 dolgozóval.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyár autóipar krakkó Volvo Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.