Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. szeptember 19. 10:03 Élet, Világ

A fröccsnek annyi, ha ilyen tempóban tör előre az alkoholos ízesített szóda

Szeptember első hétvégéjén Amerikában kisebb pánik tört ki. Hiánycikk lett a White Claw, vagyis az ital, amely letarolta az idei nyarat, és amelyből most már annyit isznak a tengerentúlon, hogy a gyár akkor sem tudja kielégíteni a keresletet, ha éjjel-nappal megy.

Mi ez az új őrület? A White Claw egy ősrégi, de újabban hirtelen nagyon népszerűvé vált italpiaci szegmens, az alkoholos ízesített szóda (hard seltzer) vezető márkája. Az iparnak sikerült (megint) feltalálnia és jól marketingelnie a meleg vizet: ezekben a rém egyszerű italokban 5 százaléknyi alkoholt és némi ízesítőszert öntenek fel szódavízzel. A “tiszta” verzióban persze még ízesítő sincs.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHa minden vodka ugyanabból áll, akkor miért hatszor drágább az egyik, mint a másik?Nem mindegy, hogyan állítják elő az alkohol és a víz keverékét. De alapvetően mégis ugyanolyan.

Ez messze nem vodka, de nem is sör, és még csak nem is fröccs, bár pont az az érdekessége, hogy egy kicsit mindegyikhez hasonlítható. Az alkoholtartalomnak a recept szerint valamilyen (természetesen gluténmentes) gabona erjesztett cukortartalmából kell származnia, ennyiben kikacsint a sörre, összességében azonban egy gyümölcsízű szódás ital, ebben viszont a fröccsre hasonlít. A White Claw-nak persze esze ágában sincs fröccsízűnek lennie, jelenleg a sokkal divatosabb cseresznye, grapefruit, lime, málna és mangó ízekben gyártják.

A népszerűség legfontosabb eleme azonban pont egy másik, a sörtől és a bortól való lényeges különbség: az ízesített szóda mindkettőnél kevesebb kalóriát tartalmaz (egy tipikus adagra vonatkoztatva), ezért jobban illeszthető a divatos diétákba. Egy 3,5 decis amerikai kiszerelésű White Claw-ban mindössze 2 gramm szénhidrát van.

A White Claw 2016-ban indult az amerikai piacon (a kanadai Mark Anthony Group of Companies gyártja), de csak idén tört át. Idén viszont nagyon: a nyáron éves összehasonlításban 320 százalékkal emelkedett a forgalma.

A White Claw uralja jelenleg a világpiac közel 60 százalékát, a maradék 40 százalékon pedig főként három másik márka, a Truly Hard Seltzer, a Bon & Viv Spiked és a Four Loko osztozik. A White Claw Európában egyelőre csak az Egyesült Királyságban és Svédországban kapható, de a trendeket nézve elég hamar el fogja lepni a kontinens több országát is, ha a gyártás lépést tud tartani a kereslettel.

A világ nagy italgyártói persze próbálnak saját szódákat fejleszteni, de egyelőre még fáziskésésben vannak. Az AB InBev csak a nyár végére tudta kihozni a Natural Light Seltzer nevű saját szódáját, és hogy megkülönböztesse magát, rögtön feltolta az alkoholtartalmat 6 százalékra, árban pedig 20 százalékkal a piacvezető alá ment.

Piaci adatok szerint eddig 515 millió dollárért adtak el alkoholos szódákat idén, ez egyelőre csak 3 százaléka a sörpiac méretének, 2021-re viszont 2,5 milliárd dollár lehet a forgalom. Az éves növekedés ütemét 66 százalékosra jósolják, ami óriási üzleti lehetőséget tartogat.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Világ alkoholos szóda bor fröccs ital sör szóda White Claw Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.