Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. január 17. 17:45 Élet, Világ

A Gillette keményen nekiment a szexizmusnak, de ezzel Magyarországon nem fogunk találkozni

Lehet-e egy termék férfiasabb, mint egy bajusz- és szakállvágásra gyártott borotva? A Gillette korábban úgy gondolta, hogy aligha, és erre a férfiasságot hangsúlyozó üzenetre építette fel a marketingkommunikációjának jelentős részét. Talán neked is a füledben cseng azoknak a reklámoknak a zenéje, amelyben magyarul úgy hangzik a jelmondat, hogy “férfiasan tökéletes”, az eredeti angolban pedig “The best a man can get”.

Az angol verziót azért írtuk ki, mert a legújabb reklámban a mondat hirtelen kérdéssé változott: Is this the best a man can get? – ami kétértelmű, úgy is lehet érteni, hogy “tényleg ez a legjobb, amit egy férfi elérhet” vagy “amilyenné egy férfi válhat?” Ennek pedig az az oka, hogy a Gillette gyártója, a Procter & Gamble úgy gondolta, a borotvamárkán keresztül beszáll a MeToo vonalba, vagyis hangsúlyozni szeretné a szexizmus és a nők elleni zaklatás elutasítását.

A reklámfilm és a hozzá kapcsolt kampány Észak-Amerikában fut, és természetesen – ahogy korábban a Nike és Colin Kaepernick esetében – rögtön előjöttek a kritikusok, akik szerint olyan határozottan áll ki a nőkkel szembeni férfias sztereotípiák ellen, hogy a ló másik oldalára esik vele. A reklám tényleg erősen megosztja a közvéleményt, sokak szerint úgy ábrázolja a világot, mintha minden férfi alapból bunkón viselkedne a nőkkel, sőt, vannak akik szerint egyenesen démonizálja a saját vásárlóit, a férfiakat. (Bár a márkanév alatt forgalmaznak női borotvákat is.)

A reklámfilmet itt láthatod angolul:

Piers Morgan, brit konzervatív tévés műsorvezető például nagyon rápörgött a témára, többek között azt mondja, ha ugyanez nőkkel történt volna meg, a feministák már megőrültek volna. A másik oldalon John Lurie az egyik legelterjedtebb szexista toposz kifordításával szerelte le a férfielnyomáson aggódókat: “Ha egy férfi vagy, aki ideges a Gillette reklám miatt: mosolyogj többet. Sokkal szebb vagy, ha mosolyogsz.”

A Procter&Gamble az esetre reagálva azt mondja, számítottak vitára, de a párbeszédre szükség van. A negatív fogadtatás mellett legalább annyi pozitív visszajelzést is kapnak, sokan tartják a filmet bátornak, időszerűnek, okosnak és nagyon is szükségesnek.

A film csak egy része a komplex kampánynak, amelynek keretében a Gillette például három év alatt 1 millió dollárt ad olyan nonprofit szervezeteknek, amelyek segítik a férfiakat abban, hogy a következő generációk példaképei legyenek.

A cég regionális szervezete azt mondta nekünk, hogy annak ellenére, hogy a Gillette globális márka, a legtöbb kommunikációs kampány lokális marad. Az amerikai kampányokat ritkán használják Európában,

de ha ez meg is történik, akkor gyakran adaptálják a helyi célközönségre.

Pillanatnyilag azonban nincs terv arra, hogy a “we believe” nevezetű kampányt Európába hozzák, vagyis ezt aligha fogod látni a Magyarországra célzott médiában.

A cég azonban hangsúlyozza, hogy mindez nem jelenti azt, hogy a kampányt nem támogatnák. Ellenkezőleg, nagyon büszkék arra, hogy párbeszédet tudtak kezdeményezni a témában. A negatív és pozitív kommentek mennyisége azt mutatja, hogy a férfiak szerepe és az, hogy hogyan lehetnek a legjobbak, releváns téma. Mindez azt is jelenti, hogy a Gillette figyelmesebb lesz például a partnerekkel, celebekkel való együttműködésében és “rendszerszerűen” támogatni fogja a férfiakat, hogy a legjobbak legyenek. Ez pedig globálisan is igaz lesz a tevékenységére, konkrét országokra vonatkozó példát azonban egyelőre nem tudnak mondani.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Világ férfiasság Gillette MeToo nőkkel szembeni zaklatás reklám Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.