Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. augusztus 24. 16:00 Élet, Világ

Márkanévvé süllyesztenék a WTF és LOL rövidítéseket

A Procter & Gamble márkabejegyzési kérelmet adott be Amerikában néhány olyan rövidítésre, amely leginkább a tizenévesek szövegcentrikus kommunikációjából ismert, vagy egyenesen ott keletkezett. A legismertebb talán a WTF, ami a “what the fuck” rövidítésének felel meg.

A világ egyik legnagyobb fogyasztási cikkeket gyártó, és márkáival a magyar áruházak polcain is jelen lévő vállalata szeretné márkává tenni ezen kívül a LOL (laugh out loud, azaz “hangosan nevet”) az NBD (no big deal, azaz “nem nagy ügy”) és a szintén káromkodós FML (fuck my life, ami az aktuálisan siralmas élethelyzetet jelöli) rövidítéseket is.

A CNBC szerint a cég a folyékony szappanoknál, a mosogatógép-tablettáknál, a tisztítószereknél és a légfrissítőknél vetné be a rövidítéseket. A P&G egyelőre nem válaszolt arra a kérdésre, hogy pontosan mit szeretne tenni a hárombetűs márkanevekkel, de úgy tűnik, hogy az amerikai bejegyzési hivatalban is ugyanez a kérdés merült fel, mert bővebb magyarázatot kértek a vállalattól.

A cégnek januárig kell kiegészítenie a megfelelő indoklásokkal a kérelmét, addig  a szakemberek csak arra tudnak tippelni, hogy a P&G a tizenéves fiatalok irányába szeretne nyitni az új jelölésekkel, esetleg úgy, hogy a rövidítések feloldása játékos formában nem az lesz, mint amire most mindenki gondol.

Élet Világ márka Procter & Gamble rövidítés WTF Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Jandó Zoltán
2019. február 13. 18:23 Élet

Úgy érzed, sokat állsz dugóban? Ha még tudnád, hogy mennyit buksz vele

Romlik a dugóhelyzet Budapesten: egy fővárosi ingázó 162 órát töltött forgalmi dugóban 2018-ban, ami 16 órával több az egy évvel korábbinál.

Fabók Bálint
2019. február 13. 08:44 Élet

A félelmetes krumplidrágulás csak tünete a magyar krumplitermelés vergődésének

1960-hoz képest közel tizedére esett a magyar burgonyatermelés, és egyre nagyobb mértékben vagyunk kiszolgáltatva az importnak és az éghajlatváltozásnak.

Fabók Bálint
2019. február 12. 18:30 Élet

Az egyik legmélyebb társadalmi változásnak ágyaz meg az internetes párkeresés

Az Egyesült Államokban a 2017-ben összejött párok közel 40 százaléka az interneten ismerkedett össze. Nagyobb lett a társadalmi osztályok közötti átjárás.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. február 15. 18:34 Adat

Sehol nem gazdagszik olyan ütemben a foci, mint Magyarországon

Beverekedte magát Európa 20 leggazdagabb ligája közé az nb1, de a régióban mindenhol egészségesebb a focicsapatok bevételi struktúrája.

Torontáli Zoltán
2019. február 15. 10:00 Vállalat

A kamionosok után a buszosoknál is kitörhet a kelet-nyugati európai csata

Az Európai Parlament lényegében helybenhagyta azt a javaslatcsomagot, amely alaposan átrendezheti a buszos közlekedést az unióban.

Fabók Bálint
2019. február 15. 06:53 Vállalat

“Lassacskán kezdenek minket emberszámba venni”: Miskolcig söpör az audis sztrájkhullám

A miskolci SEG Automitive-nál sosem sztrájkoltak, de részben az audisok hatására szokatlan összefogás valósult meg. A vezetők azonban megtörték a lendületet.