Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. augusztus 24. 16:00 Élet, Világ

Márkanévvé süllyesztenék a WTF és LOL rövidítéseket

A Procter & Gamble márkabejegyzési kérelmet adott be Amerikában néhány olyan rövidítésre, amely leginkább a tizenévesek szövegcentrikus kommunikációjából ismert, vagy egyenesen ott keletkezett. A legismertebb talán a WTF, ami a “what the fuck” rövidítésének felel meg.

A világ egyik legnagyobb fogyasztási cikkeket gyártó, és márkáival a magyar áruházak polcain is jelen lévő vállalata szeretné márkává tenni ezen kívül a LOL (laugh out loud, azaz “hangosan nevet”) az NBD (no big deal, azaz “nem nagy ügy”) és a szintén káromkodós FML (fuck my life, ami az aktuálisan siralmas élethelyzetet jelöli) rövidítéseket is.

A CNBC szerint a cég a folyékony szappanoknál, a mosogatógép-tablettáknál, a tisztítószereknél és a légfrissítőknél vetné be a rövidítéseket. A P&G egyelőre nem válaszolt arra a kérdésre, hogy pontosan mit szeretne tenni a hárombetűs márkanevekkel, de úgy tűnik, hogy az amerikai bejegyzési hivatalban is ugyanez a kérdés merült fel, mert bővebb magyarázatot kértek a vállalattól.

A cégnek januárig kell kiegészítenie a megfelelő indoklásokkal a kérelmét, addig  a szakemberek csak arra tudnak tippelni, hogy a P&G a tizenéves fiatalok irányába szeretne nyitni az új jelölésekkel, esetleg úgy, hogy a rövidítések feloldása játékos formában nem az lesz, mint amire most mindenki gondol.

Élet Világ márka Procter & Gamble rövidítés WTF Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2018. november 20. 17:05 Élet, Világ

Nem sikerült a Google-nak vércukormérő kontaktlencsét fejleszteni

Ilyen az, amikor egy nagyon ígéretes fejlesztés négy év próbálkozás után kimúlik, a projektet felfüggesztették.

Hajdu Miklós
2018. november 20. 12:50 Élet

A magyar iskolarendszer még mindig ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint 10-15 éve

Bár számos reform történt a közoktatásban, a kétezres évek problémáinak jelentős része még mindig aktuális.

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Fontos

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.

Jandó Zoltán
2018. november 17. 07:22 Pénz, Piac

Háromszáz milliárdnyi Mészáros-vagyon vált láthatóvá

Hiába estek a Mészáros-részvények, a felcsúti milliárdos nem lett szegényebb. Közel 120 milliárd forintra értékelték az állami megrendelésekkel kipárnázott építőipari cégeit, a Mészáros és Mészáros Kft-t és az R-Kordot.