Az Egyesült Királyságban tavaly a magyar gyökerű Wizz Air volt a legpontatlanabb légitársaság, a Guardian egy angol felmérésre hivatkozva azt írja, hogy az indulások átlagosan 23 perccel késtek a menetrendhez képest.
A második legpontatlanabb légitársaság a Norwegian Air Shuttle, a harmadik a Vueling Airlines volt, őket a Thomas Cook Airlines és a BMI Regional követi.
A felmérés a Civil Aviation Authority adatain alapszik, és a törölt járatokat nem vette figyelembe. A 44 vizsgált légitársaság közül a Scandinavian Airlines nyert, átlagosan 7 perc késéssel. A második legjobb az Air Lingus, a harmadik az Air France lett, majd az Alitalia és a Delta Airlines következik.
A Wizz Air azt mondta a lapnak, hogy néhány Egyesült Királyságra jellemző probléma vezetett rosszabb eredményre mint amit általában a Wizz hálózatán tapasztalnak az utasok. A légitársaság a repülőtéri infrastruktúrát, a légtér zsúfoltságát, illetve a fel- és leszállási idők szűkösségét emelte ki magyarázatként.
A Wizz szóvivője a különösen rossz téli időjárást is megemlítette, és azt mondta, hogy számos intézkedéssel próbálnak javítani a menetrend betartásán. A Norwegian szóvivője a légiirányítás sztrájkait is felhozta a pontatlanság okaként.
Élet
Fontos