Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2024. január 17. 18:41 Vállalat, Világ

Fél milliárd forintnak megfelelő angol font kártérítést fizetett ki a Wizz Air, de csak miután a hatóság bevasalta rajta

Összesen mintegy 6 ezer utasnak fizetett kártérítést a magyar hátterű Wizz Air, közölte ma az Egyesült Királyság Polgári Repülési Hatósága (Civil Aviation Authority, CAA).

Számokban: A CAA-nak csaknem 25 ezer kérelmet kellett felülvizsgáltatnia, ez jóval több annál a 15 ezernél, mint amennyire eredetileg számítottak, amikor tavaly az eljárást elindították. Majdnem minden negyedik esetben azt állapították meg, hogy a légitársaság nem jogosan utasította el az utasok kártérítési kérését. Végül körülbelül 6 ezer kérelemnél, egyenként 200 font fizetésére kötelezték a céget, így jön ki összességében az 1,2 millió angol font.

Alulnézet: a beszámolók szerint a CAA-nál főleg azzal a panasszal jelentkeztek az utasok, hogy a társaság gépei késtek vagy törölték őket, de nem működött megfelelően együtt a más járatokra való átfoglalásoknál és/vagy nem fizette ki a szabályok szerinti kártérítést.

  • A mostani esettől függetlenül a brit utasok körében a Wizz Airrel szemben sok panasz érkezik amiatt is, hogy díjakat számít fel a reptéren akkor, amikor az utasok a céges weboldal technikai problémái miatt nem tudnak online becsekkolni a járatokra.

Paul Smith, a CAA ügyfél igazgatója azt mondta, az utasok joggal várhatják el, hogy a reklamációkat gyorsan, hatékonyan és a szabályoknak megfelelően dolgozzák fel, és a most zárult vizsgálat eredménye után az utasok jobb kiszolgálásra számíthatnak.

Reakció: A Wizz Air szóvivője azt mondta, örülnek, hogy a CAA látja azokat a jelentős lépéseket, amelyeket a cég az utasok érdekében tett, 2022 nyarán kihívásokkal kellett megküzdeniük, mint minden más európai légitársaságnak, és a fejlesztések jobb ügyfélélményhez vezettek.

A problémákról egyébként Váradi József alapító-résztulajdonos nemrég Magyarországon is beszélt, erről bővebben itt írtunk.

Korábban a CAA a Ryanairnél is indított egy hasonló vizsgálatot, de annak az volt a kiváltó oka, hogy a cég az alkalmazottak sztrájkját minősítette olyan körülménynek, ami miatt a törölt járatok után járó kárpótlást nem kell kifizetnie. Ez az érvelés azonban szintén elbukott.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHeteken belül hozzájuthatnak pénzükhöz a Wizz Air pórul járt utasaiA légitársaság vezérigazgatója elismerte, hogy tavaly nyáron lényegében összeomlott a működésük, de szavai szerint hamarosan felszámolják ennek következményeit.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ Anglia kártérítés repülés wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.