Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2023. március 2. 13:05 Vállalat

Összeszerelő üzem helyett technológiai központot épít a Volvo Krakkóban

Negyedik technológiai központjának létesítésére készül a Volvo, aminek a napokban vált ismertté a helyszíne: Krakkóra esett a kínai tulajdonban álló svéd gyártó választása. A lengyel várost az élénk telekommunikációs szektora és az ott jelenlévő további techcégek tették vonzóvá, ahol 2025-ig várhatóan 600 főt alkalmaz majd a Volvo – a szoftverfejlesztők, mérnökök és tesztelők toborzása már el is kezdődött, akik elsősorban a biztonsági megoldásokon és a fedélzeti számítógépek funkcióin dolgoznak majd.

Magyarországról nézve a beruházás jelentősége az ott végzett munka hozzáadott értékében mutatkozik meg. Autók vagy alkatrészek gyártása helyett ugyanis nagy szakértelmet igénylő fejlesztés zajlik majd az új létesítményben, ami az elektromos átállásban segíti a Volvot –

hasonló beruházásokat a magyar kormány is szeretne az országba csábítani,

ezért épült például a ZalaZone próbapálya is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMilliós fizetésű dolgozóktól várják a magyar állami tesztpálya megtérülésétA német beszállítók hazai fejlesztéseit pörgetnék fel a zalai autós próbapálya-beruházással. Kell még pár év, hogy kiderüljön, sikerül-e több száz új munkahelyet létrehozni.

Az alacsonyabb színvonalú, szerelői feladatok persze Lengyelország járműiparától sem idegenek, derül ki a Notes From Poland összefoglalójából. Tavaly decemberben a Mercedes jelentette be egymilliárd eurós lengyelországi beruházását, aminek révén egy elektromos kisteherautókat összeszerelő üzemet épít, júliusban továbbá az akkumulátorokban használatos rézfóliákat gyártó SK Nexilis döntött 627 millió euró befektetéséről Stalowa Wola-ban. Az unióban elsőként Lengyelországban épül az elhasználódott elektromos autó-akkumulátorok feldolgozására hivatott üzem egy 2021-es döntés nyomán, és a lengyel buszipar jelentőségét mutatja, hogy 2020-ban az ország az elektromos buszok legnagyobb exportőrévé vált uniós viszonylatban a spanyol tulajdonba került, de eredetileg lengyel Solarisnak köszönhetően.

A kínai Geely által birtokolt Volvo döntésének mindenesetre az is súlyt ad, hogy cég Svédországon kívül csak Indiában és Kínában működtet hasonló fejlesztőközpontokat. Az új, krakkói egységben várhatóan már az év végén megkezdődik a munka, eleinte 120 dolgozóval.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyár autóipar krakkó Volvo Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Jandó Zoltán
2025. március 28. 06:09 Közélet, Vállalat

A NER legpazarlóbb lopása lehet a jegybanki alapítványok botránya

Voltak már hasonló nagyságú korrupciógyanús ügyek, de olyan valószínűleg még nem, ahol ennyire hatékonytalanul forgatták át magánkezekbe a közvagyont.

Bucsky Péter
2025. március 27. 06:08 Közélet, Vállalat

Rejtélyes közvetítőnek is csurran-cseppen az ezermilliárdos orosz-magyar olajbizniszből

A magyarországi orosz olajimport számottevő része egy olyan közvetítő cégen keresztül érkezett, amely rendre Mol-közeli ügyletekben tűnt fel.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.