Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2023. március 2. 13:05 Vállalat

Összeszerelő üzem helyett technológiai központot épít a Volvo Krakkóban

Negyedik technológiai központjának létesítésére készül a Volvo, aminek a napokban vált ismertté a helyszíne: Krakkóra esett a kínai tulajdonban álló svéd gyártó választása. A lengyel várost az élénk telekommunikációs szektora és az ott jelenlévő további techcégek tették vonzóvá, ahol 2025-ig várhatóan 600 főt alkalmaz majd a Volvo – a szoftverfejlesztők, mérnökök és tesztelők toborzása már el is kezdődött, akik elsősorban a biztonsági megoldásokon és a fedélzeti számítógépek funkcióin dolgoznak majd.

Magyarországról nézve a beruházás jelentősége az ott végzett munka hozzáadott értékében mutatkozik meg. Autók vagy alkatrészek gyártása helyett ugyanis nagy szakértelmet igénylő fejlesztés zajlik majd az új létesítményben, ami az elektromos átállásban segíti a Volvot –

hasonló beruházásokat a magyar kormány is szeretne az országba csábítani,

ezért épült például a ZalaZone próbapálya is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMilliós fizetésű dolgozóktól várják a magyar állami tesztpálya megtérülésétA német beszállítók hazai fejlesztéseit pörgetnék fel a zalai autós próbapálya-beruházással. Kell még pár év, hogy kiderüljön, sikerül-e több száz új munkahelyet létrehozni.

Az alacsonyabb színvonalú, szerelői feladatok persze Lengyelország járműiparától sem idegenek, derül ki a Notes From Poland összefoglalójából. Tavaly decemberben a Mercedes jelentette be egymilliárd eurós lengyelországi beruházását, aminek révén egy elektromos kisteherautókat összeszerelő üzemet épít, júliusban továbbá az akkumulátorokban használatos rézfóliákat gyártó SK Nexilis döntött 627 millió euró befektetéséről Stalowa Wola-ban. Az unióban elsőként Lengyelországban épül az elhasználódott elektromos autó-akkumulátorok feldolgozására hivatott üzem egy 2021-es döntés nyomán, és a lengyel buszipar jelentőségét mutatja, hogy 2020-ban az ország az elektromos buszok legnagyobb exportőrévé vált uniós viszonylatban a spanyol tulajdonba került, de eredetileg lengyel Solarisnak köszönhetően.

A kínai Geely által birtokolt Volvo döntésének mindenesetre az is súlyt ad, hogy cég Svédországon kívül csak Indiában és Kínában működtet hasonló fejlesztőközpontokat. Az új, krakkói egységben várhatóan már az év végén megkezdődik a munka, eleinte 120 dolgozóval.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyár autóipar krakkó Volvo Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.