Hírlevél feliratkozás
Forint Ferenc
2023. január 23. 08:29 Fizetett hirdetés, Vállalat

Ön tudja, melyik autómárka volt tavaly a magyarok kedvence?

Nem volt tavaly népszerűbb autómárka a Toyotánál Magyarországon. A véglegesen a hazai forgalomban maradó új autókról valós piaci képet adó kivonásokkal tisztított újautó piacon a Toyota már 2020 óta őrzi elsőségét, 2022-ben azonban a teljes magyaroroszági személyautó- és kishaszongépjármű újautópiacon is az első helyen végzett a környezettudatos japán autómárka.

A Toyota ráadásul úgy bizonyult a legkelendőbb újautómárkának tavaly Magyarországon, hogy eladásait mintegy 5 százalékkal növelte a 11 százalékkal visszaeső piacon.

Forrás: Toyota Magyarország

Egy hónappal a versenytársak előtt a személyautóeladások tekintetében

A kivonásokkal tisztított*2022-ben a Magyarországon regisztrált új autók 20,4%-át, azaz nem kevesebb, mint 26.338 autót vontak ki a forgalomból 7 hónapon belül, ami kétségkívül torzítja a piaci képet. Jóllehet 2022-ben a Toyota a kivonásokat is magában foglaló piacon is az első helyen végzett, a gyártó továbbra is a kivonásokkal tisztított piacot tartja mérvadónak. piacon még látványosabb a márka sikere, az itt elért 14,4 százalékos piaci részesedés annyit tesz, hogy minden hetedik véglegesen a magyarországi utakra kerülő új autó Toyota. A környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-80 százalékban tisztán elektromos, emissziómentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos autóival taroló, ám a közelmúltban plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos autókat is bemutató Toyota ráadásul tetemes előnnyel végzett az első helyen. Legközelebbi versenytársát ugyanis nagyságrendileg egyhavi átlagos értékesítéssel előzte meg.

Szemmel láthatóan tehát beérett a Toyota évekkel ezelőtt megkezdett stratégiája, amelynek jegyében mára nincs olyan fontos személyautó kategória, ahol a japán autógyártó ne kínálna környezetbarát alternatívát.

Meghatározó szerep a haszongépjármű piacon

A teljes piac és a személyautók tekintetében tehát megkérdőjelezhetetlen a japán márka dominanciája, míg a kivonásokkal tisztított kishaszongépjármű piacon 12,5 százalékos részesedéssel a harmadik helyen végzett a japán autómárka. 

Forrás: Toyota Magyarország

Ezzel a Toyota az elmúlt évek látványos sikereire építve a hazai kishaszongépjármű piacon is az egyik meghatározó szereplővé vált, köszönhetően az olyan modelleknek, mint az 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjat is elhozó, szegmensét letaroló Hilux, vagy épp a hamarosan akkumulátoros elektromos kivitelben is megrendelhető Proace és Proace City áru- és személyszállító kivitelei.

A cikk megjelenését a Toyota Magyarország támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Fizetett hirdetés Vállalat autó támogatói tartalom Toyota Olvasson tovább a kategóriában

Fizetett hirdetés

Forint Ferenc
2024. szeptember 30. 09:54 Fizetett hirdetés

Biomasszából fenntartható mezőgazdaságot

Fehérjeliszt, organikus olaj és talajjavító – az élelmiszeripari melléktermékekből számos hasznos anyag kinyerhető. Ehhez a megfelelő technológiát az Agroloop esetében a fekete katonalegyek „szállítják”.

Forint Ferenc
2024. július 1. 09:30 Fizetett hirdetés

Környezettudatos hulladékfuvarozás – közútról vasútra

Az EU elvárásai nemcsak a hulladékgazdálkodást állítják kihívás elé, hanem a begyűjtött hulladék logisztikáját is.

Forint Ferenc
2024. június 19. 11:31 Fizetett hirdetés

Így lépi át az elektromos autózás korlátait a Porsche Taycan

Ha a Porsche valamibe belekezd, nem csupán az elsőségre törekszik, hanem általában átlépi a műfaj korlátait. A több mint 75 éves autógyártó az elektromos autózás műfajába is így lépett be, amikor 2019-ben bemutatta a Taycant. A négyajtós sportautó számos világújdonsággal érkezett, a folyamatosan bővülő kínálat pedig egyre szélesebb közönség szívébe lopta be magát. A siker magától értetődő volt. De a Porsche nem dőlt hátra és most még jobbá tette a Taycant.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.