Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2023. január 9. 13:05 Vállalat, Világ

50 havi fizetésnek megfelelő bónuszt osztott ki a cég, aminek teherhajója keresztbe állt a Szuezi-csatornában

Annyira jó üzleti évet zárt a tajvani Evergreen Marine Corp. nevű tengeri szállítmányozási vállalat, hogy átlagosan 50 havi fizetésnek megfelelő bónuszt osztott ki az év végén – írja a Bloomberg egy névtelenséget kérő forrásra hivatkozva.

A kiemelkedően nagy bónuszokról egy tajvani napilap, a tajpeji Economic Daily News is beszámolt. A lap úgy értesült, hogy egyes alkalmazottak több mint 65 ezer dolláros (nagyjából 24 millió forintos) bónuszban részesültek december 30-án.

A vállalat pénteki közleménye szerint az extra fizetés mértéke az alkalmazott munkaköri besorolásától és beosztásától függően változik, és a bónuszok mindig is a vállalat adott évi teljesítményéről függtek.

A gigantikus bónuszokból viszont csak a vállalat tajvani alkalmazottai részesültek. Egy kínai lap arról írt, hogy a cég sanghaji dolgozói csak a fizetésük öt-nyolcszorosát kapták meg bónuszként, amit elég rossz néven is vettek, és kifogásolták a munkáltatónál a szerintük méltánytalan eljárást.

Az Evergreen Marine 2022-es bevétele az előzetes becslések alapján 20,7 milliárd dollár volt, ami több mint háromszorosa a cég 2020-as árbevételének. A árbevételek ilyen szintű emelkedése nem volt ritka az elmúlt két évben az iparágban, ahol a járvány miatt korlátozottá váló szállítási kapacitás a nyitások után megugró kereslettel találta magát szembe, a szállítmányozási díjak elszállását okozva.

A cég korábban akkor szerepelt sokat a sajtóban, amikor 2021 elején egy általa üzemeltetett hajó elakadt a Szuezi-csatornában, káoszba taszítva ezzel a globális ellátási láncokat.

A jelenlegi kilátások alapján úgy tűnik, hogy a közeljövőben biztosan nem lesznek többször ilyen gigantikus bónuszok a cégnél. A gyengülő globális növekedési kilátások miatt ugyanis a fuvardíjak is csökkennnek, ami miatt a bevételek is vissza fognak esni. Az Evergreen Marine részvényei tavaly 54 százalékot zuhantak, miután 2021-ben 250 százalékkal nőtt az árfolyamuk.

A világ legnagyobb kikötői közötti díjakat összesítő Drewry World Container Index csaknem 80 százalékkal csökkent 2022 januárjához képest, és ezen belül a Magyarországra érkező kínai import szempontjából releváns alindexek, például a Sanghaj és Genova vagy Rotterdam közti díjakról árulkodó indexek is jelentősen visszaestek. Habár egyes kutatások szerint a díjak emelkedésének inflációnövelő hatásai akár másfél évig is fennmaradhatnak, hosszabb távon mindez azt jelenti, hogy a magyarországi inflációhoz ez a tényező egyre kisebb mértékben fog hozzájárulni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkJelentősen enyhült a drágulást okozó szállítmányozási káoszTöbb mutató alapján is olcsóbban jut el a világ egyik pontjáról a másikra a konténerekben szállított áru, ami az inflációt is enyhítheti. Igaz, még lehetnek akadályok a díjak további csökkenése előtt.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég sokáig eszi a magyar fizetéseket a konténerkáoszA tengeri szállítmányozás díjai az év elején már csökkenésnek indultak a világban, de a magyar piac túl kicsi ahhoz, hogy ezt egyből megérezzük. Ráadásul még egyáltalán nem biztos, hogy vége a globális felfordulásának.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ bónusz konténer Tajvan tengeri szállítmányozás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.