Trepallini, azaz olaszul „három pont” elnevezéssel erősen retró formatervű saját kávét dob piacra az elsősorban üdítőiről ismert cseh Kofola CeskoSlovensko. A társaság tavaly nyáron vásárolta fel a többek között a Dilmah teák és a Café Reserva márkájú kávék cseh forgalmazójának cégét, így már több mint egy éve belekóstolt a kávéüzletbe, de ez annyira bejött, hogy a saját márka beindítása mellett döntött.
A kávét elsősorban vendéglátóipari egységeken keresztül tervezik értékesíteni – ebből a szempontból a járvány második hullámának közepére időzített indulás kissé meglepő -, illetve saját webshopjukban is árulni fogják.
A Forbes cseh kiadása azt írja, hogy a Kofola idén egyenesen felvásárlási hullámban van a cseh piacon, megvett már egy ásványvizes céget, de az FH Prager nevű cidert és kézműves limonádékat gyártó vállalkozást is bekebelezte.
A Kofola január és szeptember között az egy évvel korábbi 1,861 milliárd cseh koronáról 2,081 milliárdra (28 milliárd forintra) emelte a bevételét, EBITDA*adófizetés, adósságtörlesztés és amortizáció előtti eredmény szintű nyeresége pedig 557 millió korona (7,5 milliárd forint) volt, amely 28 százalékos éves növekedésnek felel meg.
Vállalat
Fontos