Üzleti szempontból az az ideális egy légitársaságnak, ha a repülői állandóan a levegőben vannak. A földön a gépek nem termelik, hanem – a repülőtéri és parkolási díjak miatt – éppenséggel égetik a pénzt, azaz minél többet áll egy repülő, annál nehezebb helyzetbe hozza a tulajdonosát vagy lízingelőjét.
A járvány miatt elég nagy bajban lévő Singapore Airlines korábban azzal az innovatív ötletével állt elő, hogy az Airbus A380-as szuperjumbót megpróbálja üzemeltetni Szingapúrból elutazó utasok nélkül is. A terv szerint az óriásgép felszállt volna az utasokkal, és egy idő után visszatért volna ugyanarra a repülőtérre. (Ugyanezzel próbálkoznak egyébként a luxushajó társaságok is, amelyek szintén azzal a nehézséggel küzdenek, hogy nincs hagyományos értelemben vett, két kikötő között utazó utasuk.)
A CNBC most azt írja, hogy a légitársaság elvetette a céltalan repülés tervét, amely egyébként különösen környezetvédelmi megfontolások miatt jó hír. A Singapore Airlines inkább egyfajta álló rendezvényrepülő koncepcióba kezd. Október 24-én és 25-én 11 ezer forintnak megfelelő szingapúri dollár befizetésével vacsorázhatnak az erre vágyók a földön álló A380-as fedélzetén.
A menü természetesen a hosszabb távú repülőutakon felszolgált főételekből és italokból áll majd, és közben mozifilmeket is nézhetnek majd a valóságban sehova sem utazó utasok. Természetesen el lehet majd tölteni az estét biznisz osztályon (67 ezer forintért), és a privát boxok egyikében is (135 ezer forintért).
Október 5-től a légitársaság elindítja házhoz szállítási szolgáltatását is, a fedélzeten felszolgált ételeket ettől kezdve rendelésre kiszállítja. Aki szeretné otthonában még jobban átélni a repülés (illetve a repülőgépen tartózkodás) kimaradt élményét, annak kérésre a fedélzeten használt étkészletben viszik ki az ételt, sőt a hosszú utakon alváshoz adott egyedi pizsamát is meg lehet rendelni, de még a fedélzeti zeneszolgáltatást is biztosítani tudják majd a vevő otthonában.
Vállalat
Fontos