Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. július 31. 17:06 Élet, Vállalat

Egy éve csak az OTP pénze parkol a József Nádor téri mélygarázsban

Majdnem egy éve, 2019. augusztus végén adták át Budapest belvárosában a felújított József Nádor teret, amely alá egy háromszintes, 525 férőhelyes, akadálymentesített, kerékpártárolóval, elektromosautó-töltővel és autómosóval felszerelt mélygarázst is építettek.

A parkolót a Belvárosi Mélygarázs Üzemeltető Kft. működtetné, ha nem állna üresen. A garázs be- és kijáratát egy-egy piros-fehér szalag csúfítja, nehogy megpróbáljon valaki lehajtani az első szinten lévő, ráccsal zárt kapuhoz.

A József Nádor téri mélygarázs bejárata. Fotó: G7

Milanovich Attila ügyvezető igazgató kérdésünkre azt mondta, a cég

a mai napig nem tudta átvenni az építtetőtől a mélygarázs üzemeltetését, a garázs zárva van.

Azt javasolta, hogy a nyitással kapcsolatban forduljunk az építtetőhöz, az OTP Ingatlan Zrt.-hez.

A József Nádor téri mélygarázs kijárata. Fotó: G7

Az OTP-csoport cége viszont nem árult el részleteket arról, hogy miért nem tudták átadni a létesítményt, és mikorra várható a nyitás, csak annyit közölt, hogy:

Köszönjük kérdésüket, amint megnyithat a mélygarázs, tájékoztatni fogjuk Önöket és a budapestieket is.

Az Index egyik 2018 tavaszi cikkében az OTP azt mondta, hogy 690 millió forintot fizetett azért a jogért, hogy a mélygarázst megépíthesse és 50 évig üzemeltethesse (az építés költsége nem ismert). A garázs bevételéből az önkormányzat nem részesedik, de az ingatlan 50 év múlva a tulajdonába kerül. Hogy 2070 környékén mit fog érni egy ilyen létesítmény – egyáltalán, akkor milyen autók és milyen közlekedési rendszerek lesznek Budapesten -, azt elég nehéz megjósolni. Gondoljunk például arra, hogy az 1970 óta eltelt fél évszázadban mennyit változtak a körülmények, de az biztos, hogy a belvárosi önkormányzatnak lesz majd egy saját tulajdonú háromszintes föld alatti létesítménye.

A megállapodás szerint az önkormányzat addig nem jut parkolóhelyekhez a garázsban, viszont 58 helyet kedvezményesen vehetnek majd igénybe a kerületi lakók, ha a garázs megnyílik.

Vitézy Dávid, aki jelenleg az állami hátterű Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója, a 2018-as Index-cikkben tévútnak nevezte a belvárosba épített mélygarázsok koncepcióját, különösen úgy, hogy parkolási helyek a felszínen is maradtak. Az önkormányzat viszont egy 2006-os megállapodásra hivatkozva azt mondta, hogy a lakóknak és az áruszállítóknak van szükségük felszíni parkolásra, és a tér rendezéséről kötött szerződésbe ezért került bele a kitétel.

A József Nádor téri mélygarázs porosodó, üzemen kívüli liftje. Fotó: G7

A téren annyira nem szűnt meg a felszíni parkolás, hogy körülbelül 70 autó ma is elfér a sokat kritizált, többek között fakivágásokkal is rendbe tett park körül (a helyek egy része árupakolásra van fenntartva, ezért ott várakozni nem, csak megállni lehet).

A tér parkolási lehetőségeit jól ki is használják az autósok, a nyaralószezon kellős közepén, hétköznap délután szinte alig lehet helyet találni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat átadás belváros József Nádor tér mélygarázs OTP Ingatlan parkolás Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Stubnya Bence
2025. március 26. 06:01 Élet, Vállalat

Temetik az otthoni munkát, de éppen most alakul ki a mindenki számára hasznos formája

Szigorításról szólnak a hírek, pedig stabilizálódik a távmunka szerepe, és egyre inkább látszik, hogy hány irodai nappal kerülhetők el a hátrányai.

Fontos

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.