Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. július 29. 18:15 Vállalat

Úgy beütött a válság, hogy egyre egyszerűbbek a hirdetések az Egyesült Államokban

A válsággal hirtelen kijózanodni kényszerültek az elmúlt években egyre látványosabb hirdetésekre költő vállalatok. A New York Times cikkében idézett adatok szerint a reklámkiadások negyedével esnek vissza az idén, és 2023-ig nem is várható, hogy a reklámipar ki tudna lábalni a recesszióból. A becslést többek között a Twitter példája is alátámasztja, a közösségi médium mögött álló cég hirdetési bevételei az előző negyedévben 23 százalékkal csökkentek, és a reklámpiac egyik legnagyobb szereplőjeként ismert Omnicom csoport is 25 százalékos bevételkiesést szenvedett el.

A járvány előtti időkben a hirdetők a kampányaik hatását nemcsak hírességek felkérésével és bravúros technikai megoldások megrendelésével igyekezték fokozni, hanem fényűző PR-események szervezésére, fogadások, vacsorák megszervezésére is bőven adtak megbízásokat. Ezek azonban most jobbára a megszorítások áldozatául esnek, az ügynökségek kénytelenek a lehető leghatékonyabban megoldani a termékek és szolgáltatások népszerűsítését, ami

egyre egyszerűbb reklámokat eredményez.

Kutatások szerint a jelenlegi helyzetben a fogyasztók is jobban fogadják a visszafogott hirdetéseket.

Ez persze nem túl jó hír az ügynökségeknek. Egy az amerikai lap által megkérdezett szakértő szerint kevesebb és kisebb cég lesz a marketingszolgáltatások piacán, és ők kénytelenek lesznek az eddig bevett, sokszor pazarló gyakorlatok nagy részét elhagyni. Sőt, a várakozások szerint a megrendelőknek egyre fontosabb a rugalmasság, így a hosszú időtartamú, akár több éves szerződéseket a projektalapú együttműködések váltják fel.

A járvány miatti lezárások időszakában készített reklámok mindenesetre bizonyítják, hogy az iparág még akkor is működőképes, ha a felvételek videohívások formájában készülnek vagy korábbi anyagokat kell újra felhasználni. Egy amerikai étteremlánc marketingfőnöke szerint most akár hétről hétre is megváltozik, hogy mire fogékonyak a fogyasztók, az új elvárásoknak mindenesetre a korábbi költések töredékéből is meg lehet felelni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy kisebb ágazat fog lenullázódni, ha elmaradnak idén a fesztiválokA fesztiválipar nehéz helyzete ráadásul számos más ágazatba is továbbgyűrűzik.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat koronavírus reklám reklámpiac válság Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Jandó Zoltán
2025. március 28. 06:09 Közélet, Vállalat

A NER legpazarlóbb lopása lehet a jegybanki alapítványok botránya

Voltak már hasonló nagyságú korrupciógyanús ügyek, de olyan valószínűleg még nem, ahol ennyire hatékonytalanul forgatták át magánkezekbe a közvagyont.

Bucsky Péter
2025. március 27. 06:08 Közélet, Vállalat

Rejtélyes közvetítőnek is csurran-cseppen az ezermilliárdos orosz-magyar olajbizniszből

A magyarországi orosz olajimport számottevő része egy olyan közvetítő cégen keresztül érkezett, amely rendre Mol-közeli ügyletekben tűnt fel.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.