A divat, a kereslet és a kínálat ármeghatározó szerepének egyik tankönyvbe illő példája az, ami most a Belgiumban és Hollandiában árusított Lidl cipőkkel történik. A termék a diszkontlánc saját márkás áruja, de nem a hagyományos értelemben, hanem szó szerint, vagyis maga az áruház neve, a Lidl a cipőn szereplő márkanév, és a színek is a bolt logójával egyeznek meg.
A cipő egy Lidl ruhakollekció tagja, amely emellett még egy sima nyomott pólóból, zokniból és papucsból áll.
Lidl sort une collection brandée Lidl, et franchement ceux qui ont acheté des t-shirt Evian trop grands de chez Rad, je veux rien entendre. pic.twitter.com/LX8zKnH9kp
— Guillaume (@MVCDLM) July 1, 2020
Ahogy a francia 20minutes írja, a kollekció már áprilisban is kapható volt egy ideig, és egy bizonyos vásárlói réteg akkor hihetetlenül felkapta. Ahogy a luxusiparnak is vissza-visszatérő eleme a populáris kultúra felfedezése és kollekciókba építése, ezúttal is hasonló jelenségről van szó: a cipő a nyugati urbánus hipszterközösség kultikus darabja lett.
A kereslet ebben a szubkultúrában óriási, a kínálat viszont nagyon szűkös, mert a cipőt csak korlátozott számban, és csak néha lehet kapni. A hln.be szerint a Lidl Belgiumban július 2-án, a tervezett időpont előtt egy nappal volt kénytelen online elindítani az értékesítést, mert az akció hírére a vásárlók megrohamozták az üzleteket.
A cipő egyébként 12,99 euróba kerül a boltokban, de csak annak, aki időben odaér. A terméket ugyanis elkapkodták, nem kis mértékben azok, akik a másodlagos piacon akarnak vele jól keresni.
Az eBay francia nyelvű oldalain cikkünk írásakor 1255 euróért próbált valaki eladni egy 46-os sneakert, azaz majdnem százszoros arbitrázsnak futott neki. Az átszámolva 4500 forintos cipőhöz 10 ezer forintnak megfelelő összeg alatt most aligha lehet hozzáférni, de inkább 20 ezer forint körül mozog az átlagos használt piaci ára.
Vállalat
Fontos