Az internetes ruhakereskedelem egy kiváló lehetőséggel gazdagította a szenvtelen vásárlók eszköztárát. Angolul „wardrobing” a szakkifejezés arra, amikor a vevő a sokszor ingyenes postázás és visszaküldés lehetőségével élve rendszeresen megrendel egy csomó új terméket, ez esetben ruhát, majd pár nap hordás után vissza is küldi, arra hivatkozva, hogy mégsem tetszik neki a darab, vagy nem jó a mérete.
Egy nemrég készült brit felmérés szerint az online ruhaboltoknak komoly üzleti kárt okoz, hogy a vevők egyre nagyobb része nem is vevő, csak a bolt által kifizetett postaköltség mellett a ruhák ingyenes használója. A válaszadó kereskedők 12 százaléka kénytelen volt megszüntetni az ingyenes visszaküldés lehetőségét, 20 százalék szigorította a szabályait, és további 19 százalék mondta azt, hogy biztosan megpróbál valahogy küzdeni a jelenség ellen.
A végső megoldás a vásárlók listázása és akár a regisztráció törlése, vagyis az üzletből való kitiltás lehet.
Mindez azért nehéz, mert a sorozatos ruhavisszaküldők jelentős része nem szórakozik a rendszerrel, ellenkezőleg: összességében a legjobb vásárlók közé számít. Tényleg sokan vannak, akik bizonyos okokból nem tudnak vagy nem akarnak sok időt tölteni azzal, hogy elmennek a ruhaboltokba, mégis nagy választékot akarnak felpróbálni, és rendszeresen vásárolnak is.
Másrészt a boltoknak óriási üzleti lehetőség, hogy az ilyen vásárlók ruhapróbálási szokásaiból adatbázisokat építenek. A regisztráció következtében sok adatot eleve tudnak az illetőről, és a folyamatos rendelési, illetve visszaküldési adatokból olyan gazdag személyes profilt építhetnek róla, amely idővel aranyat érhet a marketingeseknek.
Vállalat
Fontos