Elbocsátásokba kezd és átalakítja szervezetét az idehaza is jelen lévő Starbucks, a világ egyik legnagyobb kávézólánca. A vezetés célja, hogy újra növekedési pályára állítsa a vállalatot, amelynek forgalma stagnált az utóbbi időben, és a tőzsdei teljesítménye is elmaradt a versenytársakétól.
„Fel kell gyorsítanunk a vendégeinket célzó innovációinkat” – írta a dolgozóknak Kevin Johnson vezérigazgató egy levélben, amely a Bloomberghez is eljutott. Az átalakítást már ezen a héten elkezdik, és novemberben akarják befejezni. A cég nem árulta el a hírügynökségnek, hogy mennyi embert akar elbocsátani, de azt lehet tudni, hogy vezetők is lesznek közöttük.
Az Egyesült Államokban csak a kávézókat kiszolgáló létesítményekben 10 ezer embert foglalkoztató Starbucks ma már a világ egyik legnagyobb vendéglátó-ipari vállalatának számít, ám odahaza egyre nehezebben boldogul a regionális kávézóláncokkal szemben. Ezt a kedvezőtlen trendet egyebek mellett azzal akarják megfordítani, hogy felgyorsítják az új termékek bevezetését a több mint 28 ezer kávézóban.
A leltárrendszert automatizálni akarják, hogy kevesebb alapanyagot kelljen selejtezni, a dolgozóknak pedig több idejük legyen a vendégekkel foglalkozni. Emellett néhány országban már elkezdtek a házhoz szállítással kísérletezni. Odahaza Miami környékén az UberEats a partner, míg a gyorsan növekvő kínai piacon az Alibaba.
A legutóbbi negyedévben a Starbucks forgalma mindössze egy százalékkal nőtt, ami nem tetszik az ennél sokkal nagyobb számokhoz szokott befektetőknek. Ennek nyomán a vállalat részvényárfolyama idén stagnált, miközben az S&P 500 tőzsdeindexben jelenlévő szektortársai átlagosan 18 százalékos emelkedést könyvelhettek el.
Vállalat
Fontos