Masszív kedvezményekkel próbálják felpörgetni az olimpia-turizmust a dél-koreai cégek. Az ázsiai országban, csütörtökön 42 napos bevásárló-fesztivál kezdődik a külföldről érkező vendégek számára. Az akcióban több, mint hétszáz vállalat 52 ezer üzlete vesz részt.
Bár a Korea Grand Sale nem egyedi esemény, az elmúlt években rendre megtartották, most a három hét múlva kezdődő pjongcsangi olimpia miatt különösen nagy publicitást kap. Az esemény nem titkolt célja a jegyeladások felpörgetése, és a játékok miatt Dél-Koreába érkező turisták számának növelése.
Egyelőre ugyanis nem fogynak túl jól a belépők az olimpia eseményeire. A nemzetközi sajtó szokás szerint már szeptemberben vészharangot kongatott, akkor azonban Li Hi Beom, az olimpia szervezőbizottságának elnöke még úgy nyilatkozott: ők nem izgulnak, továbbra is egymillió eladott jeggyel számolnak.
Csakhogy ez az 1 milliós szám is elég visszafogott elvárás, hiszen az elmúlt nyolc téli olimpiából haton ennél több belépőt adtak el. Csak az 1992-es albertville-i és a 2006-os torinói játékokon nem sikerült elérni ezt a szintet, utóbbi esetében pedig rengeteget cikkeztek arról, mennyire nem fogynak a jegyek.
Ráadásul most már valószínűleg szervezők sem olyan optimista, mint ősszel, az eladások ugyanis szeptember óta sem pörögtek fel. Karácsonyig még mindig csak a jegyek 61 százaléka talált gazdára. Bár az utolsó hetekben még sokat változhat a helyzet, nem lenne meglepő, ha ezúttal több belépő maradna a szervezők nyakán, mint az elmúlt olimpiák alkalmával. Az előző nyolc téli játékokon ugyanis átlagban a jegyek 89 százalékát értékesítették, de Vancouverben 2010-ben például a nem túl kedvező gazdasági helyzet ellenére közel 97 százalék volt ez az arány.
Külön rossz hír a szervezőknek, hogy a külföldiek sem kapkodnak a belépőkért, pedig belőlük lehetne az államnak komolyabb bevétele. Az észak-koreai válság sokakat elrettent az eseménytől, amit az atomrakétákkal kísérletező ország határától mindössze 100 kilométerre rendeznek. Emellett az orosz olimpikonokat érintő szankciók is rontottak a helyzeten. A viszonylagos földrajzi közelség miatt eredetileg sok szurkolót vártak Oroszországból, mivel azonban az orosz sportolók nem indulhatnak hazájuk színeiben az olimpián, valószínűleg a szurkolók jelentős része is távol marad.
Mindenesetre a helyi turisztikai cégek mindent megtesznek, hogy meglovagolják az olimpiában rejlő potenciált. A légi közlekedési vállalatok például brutális kedvezményeket kínálnak, van olyan fapados társaság, amely akár 95 százalékot is enged eredeti jegyáraiból. Sajnos a Jeju Air csak a környező országokból indít járatokat Dél-Korába, így Japánig, Kínáig, vagy Vlagyivosztokig valahogy el kell jutnia annak, aki velük szeretne repülni. Az Asiana Airlines viszont Európából is utaztat, és állításuk szerint ők is 60 százalékkal olcsóbban adják majd a jegyeket.
Vállalat
Fontos