Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2017. október 2. 22:09 Vállalat

A kormánylap már temeti a magyar Tescót, a cég cáfol

A Magyar Idők névtelen londoni forrásaira hivatkozva azt állítja, hogy a Tesco fontolgatja, hogy kivonul Magyarországról, sőt a négy kelet-közép-európai leányvállalatot összefogó Tesco Europától is megválhat jövőre. A cég rögtön cáfolta a hírt, ami épp akkor érkezett, amikor a bértárgyalások folytatódnak a Tesco vezetősége és a szakszervezetek között.

A kormányközeli lap állítólag egy londoni menedzsmenttagtól kapta az információt, aki arról beszélt, hogy az anyacég egyáltalán nem tervezi tovább emelni sem a béreket, sem a létszámot a régióban, és erre pénzügyi keret sincs az idei üzleti évben.

A lap beszámolója alapján, ha “az elégedetlen munkavállalók tovább feszítik a húrt”, akkor a Tesco kivonulhat az érintett piacokról, akár úgy, hogy a magyar, cseh, lengyel és szlovák leánycégeket egyesítő Tesco Europát megbontják, vagy ha sikerül, csomagban értékesítik 2018. március után.

Az informátor szerint a londoni vezetés a Brexit miatt egyáltalán nem tervez tartós beruházásokat a kelet-közép-európai régióban, inkább a költségek lefaragásával vennék ki a részüket az egyébként jelentős fogyasztásból. A magyar minimálbér-emelést elkerülhetetlen rossznak tartották a központban, ami állítólag a tervezettnél jobban megterhelte a pénzügyi eredményt. A cikk szerint tehát a Tesco hamarabb dönthet a kivonulás mellett, és úgy tudják, már zajlottak tárgyalások több lehetséges kereskedelmi befektetővel.

Közben a magyarországi leányvállalat röviden és tömören cáfolta a lap értesülését:

A Tesco továbbra is elkötelezett a hosszú távú és fenntartható magyarországi és közép-európai működés mellett.

A hír egyébként éppen akkor érkezett, amikor a Tesco és a kereskedelmi alkalmazottakat képviselő szakszervezetek újra tárgyalóasztalhoz ülnek. Az valószínűnek tűnik, hogy a cég ajánlata alapján szeptember 1-jétől visszamenőleg bruttó 179 ezer forintra emelik a legkisebb keresetű munkavállalók bérét, azonban a létszámbővítést illetően még nincs megegyezés.

A tárgyalás eredményét befolyásolhatja a Tesco nemrég indított országos munkavállalói létszámfelmérése, amelynek célja, hogy boltméretre és bolttípusokra lebontva meghatározza a megfelelő színvonalú szolgáltatáshoz szükséges minimális dolgozói létszámot – írja a Magyar Idők.

Fotó: MTI/Krizsán Csaba

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat bértárgyalás kiskereskedelem kivonulás multi Tesco Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Jandó Zoltán
2025. március 28. 06:09 Közélet, Vállalat

A NER legpazarlóbb lopása lehet a jegybanki alapítványok botránya

Voltak már hasonló nagyságú korrupciógyanús ügyek, de olyan valószínűleg még nem, ahol ennyire hatékonytalanul forgatták át magánkezekbe a közvagyont.

Bucsky Péter
2025. március 27. 06:08 Közélet, Vállalat

Rejtélyes közvetítőnek is csurran-cseppen az ezermilliárdos orosz-magyar olajbizniszből

A magyarországi orosz olajimport számottevő része egy olyan közvetítő cégen keresztül érkezett, amely rendre Mol-közeli ügyletekben tűnt fel.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.