Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. december 25. 13:18 Tech

Egy kilencéves fiú keresi a legtöbbet a YouTube-on, idén 9 milliárd forintot

A július 4-i függetlenség napjára egy különleges videóval állt elő az amerikai Jimmy Donaldson a YouTube-on. A MrBeast néven működő vlogger haverjaival különböző tűzijátékokat próbált ki, az egydollárostól indulva egy 160 ezer dolláros (47 millió forintos) eszközig, amelyet a világ legdrágább tűzijátékaként jellemzett.

A 11 perces videóban felrobbantottak egy mikrosütőt és egy Toyotát is, a tűzijáték miatt az amerikai légügyi hatósággal is egyeztetniük kellett. MrBeasték összesen 600 ezer dollárt (178 millió forintot) költöttek el a tűzijátékra, tehát közel annyit, mint a magyar állam a 2019-es budapesti augusztus 20-i tűzijátékra.


MrBeasték tűzijátéka

Az eddig közel 60 millió megtekintésnél járó videó csak egy példa arra, hogy mára milyen üzlet lett a YouTube. Az esetet bemutató Forbes listája alapján ugyanis a 22 éves MrBeast a második legjobban kereső youtuber, akinek 2019 júniusa és 2020 júniusa között 24 millió dollár (7 milliárd forint) volt a bevétele, alapvetően reklámokból. Összesen hárommilliárd megtekintést hoztak a videói, és közel 50 millió feliratkozója van.

MrBeast a tűzijáték mellett olyasmi tevékenységekkel keresi a dollármilliókat, mint egymás után ezer kört tenni egy óriáskeréken, 24 órát eltölteni egy jégkunyhóban vagy óriás Lego-tornyok építése.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem jött be az önállósodás, visszatért a YouTube-ra a legnagyobb magyar csatornaMiután saját lábra állt a KerekMese, 90 százalékkal csökkent a nézettség, de nem emiatt voltak kénytelenek visszatérni a videómegosztóra.

A Forbes tízes listáján szereplők összkereste 221 millió dollár (62 milliárd forint) volt, amely 30 százalékos növekedés az előző évhez képest. MrBeast mellett két új szereplője van a listának: a szépségápolásban utazó Jeffree Star és a vicces videókat készítő, szlovák származású David Dobrik.

A listát a szórakoztató tartalmak mellett a kisgyerekeket célzó csatornák uralják. Két egészen fiatal is helyet kapott a legjobban keresők között. Egyikük a hetedik helyen álló, mindössze hatéves orosz Nastya, aki többek között apjával legózik, vírusokról magyaráz, vidámparkba jár, és összesen 18,5 millió dollárt keresett a 39 milliárd megtekintésével.

A lista első helyén pedig egy kilencéves fiú szerepel, Ryan Kaji, aki az elmúlt egy évben közel 30 millió dollárt (9 milliárd forintot) keresett. A vietnami anyától és japán apától származó, az USA-ban született Kaji már harmadik éve keresi a legtöbb pénzt a youtuberek közül. Eleinte a videói arról szóltak, hogy különböző játékokat csomagolt ki, mára életének több részletébe is beavatja a nézőket. Több mint kétmillárdan látták például, ahogy lecsúszik egy felfújható csúszdán.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy balatoni faluban élő házaspár uralja a magyar YouTube-otDancsó Péter és PamKutya videóit összesen nem látták annyian, mint a KerekMeséit. Cégportrénkból az is kiderül, mennyi pénzt hoz a legnagyobb magyar Youtube oldal.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech internet YouTube Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 14:51 Tech, Vállalat

Jöhetnek a pénztárgépek, amelyek már csak kérésre adnak papíros nyugtát

Az online pénztárgépet 2028 közepéig minden kereskedőnek e-pénztárgépre kell majd cserélnie, ezek már csak külön kérésre fogják kinyomtatni a nyugtát és az áfás számlát.

Torontáli Zoltán
2025. március 3. 06:01 Tech, Vállalat

Világító kutyanyakörvektől jutott milliárdos regionális webshopig három magyar testvér

A pendrive, a longboard és a rovartelep nem jött be, a kutyatáp viszont nagyon, ez a Vargyas testvérek tanulságos útja a nullától az egymilliárdig.

Vámosi Ágoston
2025. február 15. 17:41 Tech

Magyarországon alig ismert márkák hajtják a világ okostelefon-piacát

Az Apple és a Samsung egyaránt visszaesett, a hasító kínai márkáknak köszönhetően azonban tavaly újra nőttek az eladások.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. április 2. 05:59 Vállalat

Olyasmiben látott értéket, amiben más nem, erre alapozva válna globális céggé a magyar Datapao

A magyar adatelemző cég az egyike az ezer leggyorsabban növekvő európai cégnek a Financial Times szerint. De hogyan jutottak ide?

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.