Erős lenne azt feltételezni, hogy egyes cégek NER-es periódushoz köthető kiemelkedő sikeressége hatékonyságuk vagy a közbeszerzési piacon való jártasságának növekedésből származik.
A gyors dekarbonizációhoz közvetlen szabályozói eszközök is kellenek, még ha azok közgazdasági szempontból rosszabbak is, mint a karbonárazás - írja szakértő szerzőnk.
Szakértő szerzőnk elemzéséből kiderül, hogy a címben feltett kérdést miért tesszük fel állandóan rosszul.
Az orosz geopolitikai érdekek érvényesítése nem a háborúval kezdődik, hanem jóval előbb. A külpolitikai célok egy része már meg is valósult, és újabb eredmények vannak kilátásban.
A magyarországi közautó-szolgáltató cégek közelítenek, de még nem tartanak ott, hogy ki tudják váltani a saját kocsit.
A jelenlegi árak tartása óriásira duzzasztja a közterheket, de ha rezsicsökkentés alatt a hatósági ármeghatározás eszközét értjük, akkor méltányos módszerek kínálkoznak.
A kockázati tőke gyorsan jön, de gyorsan el is tűnik, a jelek szerint Közép-Kelet-Európában most egy kibontakozó regionális ciklus felszálló ágában vagyunk.
Az EU legújabb klímapolitikai javaslata várhatóan heves nemzetközi vitákat vált ki, de ezzel együtt is segíti a gazdaság globális kizöldítését.
A fő kérdés az, hogy a gáz ára mikor tér vissza a 2021 első felét jellemző szintre, de erre egyelőre nagyon nehéz becsléseket adni.
A politikai kapcsolatoknak a NER közeli cégek tulajdonosainak osztalékfizetési döntéseire vonatkozó hatásait vizsgáltuk meg.