Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. november 8. 10:11 Podcast, Támogatói tartalom

Évi 700 milliárd forintot hoz a bankoknak, és jelzi a lakosság bizalmát is a jövőben, mi az?

A lízingpiac a GDP másfél százalékát, évi mintegy 700 milliárd forintot mozgat meg, mégis keveset hallani róla. Ebből 320-360 milliárd forintot tesz ki a személyautók lakossági és üzleti finanszírozása, amely a jelzálogfinanszírozás után a második legfontosabb lakossági szegmens a bankok számára, a személyi kölcsönnel mozog egy nagyságrendben.

Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója volt a G7 podcast vendége. A beszélgetést bármely podcast-lejátszóban vagy ide kattintva lehet meghallgatni:

Az autó talán a legfontosabb tartós fogyasztási cikkünk, és a lakosság jó hangulatához, bizalmához kapcsolódik: ha az autópiac elindul felfelé, az azt jelzi, hogy az emberek bíznak a jövőben, hajlandóak egy ekkora kiadást vállalni, még ha finanszírozva is – mondta Fekete Csaba. A többi lízingpiaci szegmensben ugyanez a helyzet: a kamionok, félpótkocsik beszerzése a logisztikai terület várakozásait vetíti előre, míg a traktorokba, kombájnokba való beruházás mutatja, mire számítanak, mennyire bíznak a gazdák a jövőben.

Mindezt az elmúlt másfél év eseményei nagyon jól leképezték: a koronavírus-válság első hullámában a személyautó-beszerzések nagyon visszaestek, de a vállalati flottapiac sokkal stabilabb volt, ők tartották magukat az előzetes terveikhez. Bár a fuvarozási piac a lezárásokkal összeomlott, később elsősorban az élelmiszeripari cégeknél nagyon élénk maradt a nagyhaszongépjárművek lízingje, és a csomagküldési szegmens is felfutott. A lízingpiac mezőgazdasági lába mindvégig nagyon stabil maradt, itt semmilyen visszaesést nem láttak, 2020, sőt 2021 első fele is rekordév volt. Akár 30 százalék feletti visszaesés inkább az egyéb gépek, berendezések piacán volt, főleg az autóipari beszállítóknál, termelő cégeknél – ez még mindig nem állt helyre a CIB Lízing vezérigazgatója szerint.

Kevesen gondolnák elsőre, de az emelkedő kamatok jót tesznek a lízingpiacnak. Ilyenkor az ügyfél olcsóbban jön ki, ha magas kamaton leköti pénzének nagyobb részét, és inkább finanszíroztatja, nem megveszi az új autót. Ezt általában a lízingre adott gyártói kamattámogatás is segíti, így lehet, hogy magas pénzpiaci kamatok idején is lehet 0 százalékos THM-es finanszírozási konstrukciókat találni a piacon.

A podcast elkészítését a CIB Bank támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom autó CIB haszongépjármű lízing Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.

Stubnya Bence
2025. február 1. 06:08 Podcast

Mosolygósnak mondják a filippínó vendégmunkásokat, de sokuk lesz depressziós Magyarországon

Többszörösen kiszolgáltatott, sérülékeny csoport az itthon dolgozó EU-n kívüli vendégmunkásoké, a magyarok pedig saját kiszolgáltatottságuk miatt bizalmatlanok velük szemben. G7 Podcast!

Holtzer Péter
2025. január 25. 06:01 Podcast

Amikor jön a gyerek és beléd rúg, akkor nem az az első gondolatod, hogy ez a gyerek bajban van

A pedagógusok, nevelők nincsenek felkészülve a viselkedészavaros gyerekek kezelésére, ebben igyekszik segíteni a NoBadKid – Pressley Ridge Alapítvány.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.