Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. június 12. 14:31 Élet, Vállalat

Évente 25 kiló reklámanyaggal bombázzák a postaládádat

Bár úgy tűnhet, hogy a hirdetési piacon átvette az uralmat az internet, egy közelmúltban készített kutatás szerint ez nincs teljesen így. A jelek szerint sok cég továbbra is hatékony marketingeszköznek tartja a papíralapú, postaládákba dobott hirdetőanyagokat, a szórólapoktól és a reklámújságoktól ugyanis képtelen megszabadulni a világ.

Itthon például minden háztartás évi 25 kiló reklámanyagot kap. Ez nemzetközi összevetésben sem számít kevésnek, igaz, Magyarországon még így is sokkal jobb a helyzet, mint mondjuk Szlovéniában vagy Svájcban, ahol háromszor ekkora mennyiséggel kell megküzdeniük az embereknek.

 

Amellett, hogy a kéretlen hirdetéseket sokan nem szeretik, az ilyen mennyiségű reklámanyag-előállításnak komoly környezeti hatása is van. A Werbung und Verkaufen (W&V) müncheni reklámpiaci lap Németországra számszerűsítette is ezeket.

A németeknél még nálunk is jobban pörög a szórólap-biznisz, évente minden postaládában 46 kiló reklámanyag landol. Összesítve ez 1,86 millió tonnát jelent. A W&V által megkérdezett szakértők szerint ennyi papír előállításához 15 milliárd liter vízre és 3,85 millió kilowattóra áramra van szükség. Előbbi 30 ezer ember éves fogyasztásával egyenértékű, utóbbi pedig 1750 háztartáséval. Ráadásul a termelés során több mint egymillió tonna széndioxid keletkezik. Egy Airbus 320-asnak ekkora kibocsátáshoz 390-szer kell megkerülnie a Földet az egyenlítő mentén.

 

A közel 2 millió tonnás német adathoz képest a bő 100 ezer tonnányi magyar szóróanyag nem sok, de 1500-1700 ember vízfogyasztását és nagyjából 100 háztartás áramfogyasztását ez a mennyiség is elviszi. A régiónkban egyébként elég eltérően alakulnak a számok. Miközben a szlovénok és a csehek több szórólapot kapnak, mint mi, addig a bolgárok és a horvátok kevesebbet, Lengyelországban pedig lényegében nem is létezik a hirdetésnek ez a módja.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat postai reklám reklámújság szén-dioxid kibocsátás szórólap Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.