Továbbra sem futotta ki magát a netes vásárlási trend Magyarországon, derül ki a KSH legfrissebb kiskereskedelmi statisztikáiból. A jelentés fő állítása egyébként az, hogy szeptemberben – naptárhatással kiigazítva – 6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben, ami gyorsabb, mint tavaly június óta bármikor.
Az internetes-csomagküldős vásárlások aránya 2016-ben 10,7 százalék volt a teljes kiskereskedelmi forgalomban. Ha az éves összes forgalom 9700 milliárd forint körül volt, akkor már tavaly átlépte az ezermilliárd forintos értékhatárt a netes vásárlások értéke.
De azóta is töretlenül nő az internetes forgalom, idén eddig átlagosan 22,4 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest, miközben a kiskereskedelem egészénél ugyanez 4,2 százalék volt:
A növekedési ráta tehát alacsonyabb, mint a korábban, viszont a bázis sokkal magasabb. A netes forgalom 2011-ben még elhanyagolható volt, azóta 8-10-szeresére nőtt.
A KSH statisztikái szerint a nem élelmiszerboltokban és a neten együttesen 12,5 százalékkal bővült a fogalom idén szeptemberben, míg az élelmiszer- és vegyesboltokban csak 2,7 százalékkal. Idén főleg a számítástechnikai és iparcikk-boltok húzzák a bolti kiskereskedelemet (itt tíz százalék feletti a forgalombővülés), a ruha- és a használtcikk boltok kevésbé mennek jól.
Vállalat
Fontos