Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. december 9. 12:16 Élet, Pénz

Egy Coca-Cola-termék kapta a túlzó marketing citromdíját

A Foodwatch fogyasztóvédelmi portál minden évben összegyűjti azoknak az áruknak a listáját, amelyek esetében a gyártó cég túl messzire megy a marketinggel.

A végső győztesről az interneten lehet szavazni. Idén Németországban a Coca-Cola Glacéau Smartwater vize kapta a negatív fogyasztóvédelmi díjat. Az indoklás szerint azért, mert az amerikai üdítőgyártó a normál piaci árhoz képest hétszeres összegért értékesíti a terméket, amely nem is minősül ásványvíznek.

A Foodwatch szerint a Coca-Cola marketingesei egy tudományosnak hangzó mesét találtak ki a vízről, miközben a termék átlagos tulajdonságokkal bír.

Az „okosvíz” Magyarországon is kapható. A Coca-Cola marketingesei valóban nem fogták vissza magukat (ráadásul közben helyesírási hibát is vétve): „Tiszta, friss íz melyet a felhők ihlettek. A válasz van, hogy a lábad előtt hever, de néha a fejed fölött lebeg… minket is a felhők inspiráltak”.

Az okosvíz literje Magyarországon 245 forintba kerül, ami körülbelül ötszörös ár ahhoz képest, hogy mennyibe kerül egy liter kevésbé márkás, de mégiscsak ásványvíz.

A termék egyébként úgy készül, hogy a vizet felforralják, gőzzé alakítják, lényegében desztillálják, majd kondenzálják, vagyis újra folyékonnyá teszik. A művelet közben a legtöbb ásványi anyag kiválasztódik, és mesterségesen pótolják ásványi sókkal.

A Coca-Cola a honlapján mindezt úgy fogalmazta meg, hogy

„a víz körforgásához hasonlóan a természetes ásványvizet párává alakítjuk, majd, miután lecsapódott, ásványi sókat adunk hozzá. Ennek köszönheti a Smartwater utánozhatatlan, tiszta, friss ízét. Okos, mert okosan készül”.

A cég honlapján elérhető az összetétel is: vizet, kalcium-kloridot, magnézium-kloridot és kálium-bikarbonátot tartalmaz.

A Coca-Cola válaszolt a fogyasztóvédelmi szervezetnek. Szerintük a termék megfelel a szigorú élelmiszeripari előírásoknak, az összetételt pedig mindenki elolvashatja az üvegen. A cég egyébként nem akarta különösebben kommentálni a fogyasztóvédelmi citromdíjat. Szerintük a fogyasztók döntik el, hogy milyen vizet isznak.

Az alábbi videón az látható, hogy a fogyasztóvédelmi szervezet át akarja adni a Coca-Cola berlini székháza előtt az „arany képviselőfánk”, azaz magyarul a citromdíjat a cég szóvivőjének. De ő inkább elmenekül a lehetőség elől.

A Foodwatch listáján egyébként szerepelt még a Dennree olívaolaja is, amely az üvegen lévő címke szerint 49 százalékban napraforgóolajat tartalmaz. A Heinz pedig kifejezetten gyerekeknek készített ketchupot, de nem derült ki, hogy miben más a termék a hagyományos ketchuphoz képest.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Coca-Cola és a Nestlé felel a legtöbb műanyagszemétért a világonA Coca-Cola, a PepsiCo és a Nestlé termékeinek műanyagszemete járul hozzá a leginkább a környezetszennyezéshez a világban, állapították meg környezetvédelmi aktivisták, miután begyűjtöttek 200 ezer darab műanyagszemetet az Egyesült Királyság partjaitól kezdve Vietnamig, és végignézték azokat - írja az Independent.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Pénz citromdíj Coca-Cola marketing okosvíz Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.