Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2020. június 10. 11:48 Közélet

Nem Mészáros Lőrinc, hanem egy barátja újíthatja fel a felcsúti stadionhoz vezető utcát

Valamivel több mint egy kilométernyi utat újíthat fel Felcsúton a Duna Aszfalt Kft., hacsak valamiért nem zárják ki a céget a munkára kiírt tenderből. A felkért vállalatok közül ugyanis a tiszakécskei társaság adta a legkedvezőbb ajánlatot: a két részből álló munkát összesen 133,2 millió forintért vállalták. A Duna Aszfalt annak a Szíjj Lászlónak a cége, aki állandó üzlettársa és barátja a Felcsútot korábban hét évig polgármesterként irányító, és azóta is a településen élő Mészáros Lőrincnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÖt év alatt 91 milliárdnyi profitot termelt Simicska Lajos útépítő utódjaTöbb mint 157 milliárdnyi árbevételt és 24,4 milliárdos profitot hozott 2019-ben a Duna Aszfalt. Ez nemcsak a cég, hanem a teljes magyar építőipar történetében rekord.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKilencvenmilliárdért építi meg az új Duna-hidat Paksnál a kormány kedvenc útépítőjeA hídra főleg a paksi atomerőmű bővítése miatt van szükség, és 25 kilométernyi utat is építhet hozzá a Duna Aszfalt a következő három évben.

Az összesen hét utcát érintő felújításra még májusban írt ki közbeszerzést a helyi önkormányzat, és a tenderre öt céget hívtak meg. Bár ez nem evidencia, de ezúttal minden erre felkért vállalat adott is le ajánlatot, amelyek igen szűk sávban, 133 és 140 millió forint között szórtak.

A meghívott cégek ráadásul méretüket tekintve elég különbözőek voltak. A Duna Aszfalt Simicska Lajos bukása óta a kormányzat kedvenc autópálya-építője, a legnagyobb útépítő cég jelenleg az országban. Az előző évüket például 157 milliárdos árbevétellel és 24 milliárdos nyereséggel zárták, de azóta is megszereztek egy 90 milliárdos közbeszerzést. Magyarul a néhány százmilliós falusi utak építése nem igazán az ő szintjük. A 2018 eleje óta elnyert 50 közbeszerzésükből mindössze hat volt ennél kisebb összegű.

 

Elég nagy játékos a Soltút Kft. is, amely szintén számos milliárdos állami tendert húzott már be, de ők azért jóval gyakrabban vesznek részt kisebb, néhány tíz, esetleg százmilliós állami projektekben. A másik három meghívott cég pedig hozzájuk képest kis szereplő, még ha a részben állami tulajdonban lévő Kötiviép’B Kft-nek volt 10 milliárd feletti éve is. Az elmúlt 3-4 évben azonban 2 és 8 milliárd között mozgott a vállalat árbevétele, a Mega-Sped Kft. és az Aqua-General Kft. pedig ennél is kisebbek, többnyire kifejezetten a felcsútihoz hasonló méretű projektekre specializálódtak.

Utóbbi cégnek ráadásul a Duna Aszfalttal is lehet tapasztalata, hiszen a Szíjj Lászlóék számára hazai pályának számító Tiszakécskén futottak be egy út és vízépítési munkákra kiírt tenderen, ahol a keretmegállapodást mások mellett velük és a Duna Aszfalttal is aláírta a település.

A mostani felcsúti tenderen azonban a Duna Aszfalt mellett más nem igazán tudott labdába rúgni: nem csak árban adták ők a legalacsonyabb ajánlatot, de a többi szempont*Jótállás, szakmai tapasztalat, hátrányos helyzetű munkavállalók foglalkoztatása szerint sem volt egyetlen induló sem jobb náluk. A felújítás egyébként nem a főutat érinti, hanem néhány keskenyebb mellékutcát, mások mellett azt a Rákóczi utcát is, amely a helyi Pancho Arénánál végződik.

A 130 milliós összköltség egyébként elég jelentős tételnek számít még a minden bizonnyal méretéhez képest elég nagy büdzséből gazdálkodó felcsúti önkormányzatnak is. A település az elfogadott rendelet szerint az idén 1,43 milliárd forintot költhet, azaz a mostani útfelújítás a teljes költségvetés egytizede. Az ingatlanfelújításokra szánt keretnek viszont több, mint a fele, erre ugyanis 240 milliót különítettek el.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Duna Aszfalt Felcsút Szíjj László Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Mészáros R. Tamás
2024. november 19. 06:03 Világ

Még nagyobb amerikai függésben várja Trumpot Európa, mint nyolc éve

Trump visszatérésére a gazdasági, védelmi és pénzügyi integráció mélyítése lenne a logikus válasz, de ezt belső ellentétek akadályozzák.