Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. szeptember 5. 16:29 Közélet

Közelednek a választások, gyorsan megtolták még 3,5 milliárddal a propagandát

Újabb 3,5 milliárd forintot költ el a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda arra, hogy tájékoztassa a magyar állampolgárokat és a nemzetközi közvéleményt a kormány döntéseiről.  Az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok” kódjelű közbeszerzések közül ez szám szerint már a nyolcadik, míg „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok” ellátását tizenhatodszor rendeli meg a tárca.

A két kacifántos elnevezés tulajdonképpen az eleinte kék hátterű, később Soros György arcképével díszített vagy mémmé vált stockfotókat használó plakátokról ismert kampányokat takarja. Ilyenekre csak az idén 22 milliárd forint ment el eddig, a mostani ugyanis év eleje óta már a negyedik hasonló közbeszerzés: januárban és áprilisban 10-10, júliusban pedig közel 2 milliárd forintos megbízást adott a propagandaminisztérium a kampányokra. A műfaj megálmodása, azaz

2016 vége óta pedig összesen már több mint 72 milliárd forintot költött a kormányzat arra, hogy főbb üzeneteit mások mellett plakátokon eljuttassa a magyar néphez.

 

Ez majdnem kétszerese annak, amiből tavaly az Országos Mentőszolgálat gazdálkodhatott, és több annál is, amit 2018-ban csecsemőgondozási díjra és terhességi-gyermekágyi segélyre szánt a kormány.

 

A Miniszterelnöki Kabinetiroda eszeveszett költekezése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a teljes állami kommunikációs költés is durván megugrott az elmúlt bő egy évben. Különösen, hogy a plakátkampányok mellett most már rendszeresen a „stratégiai kommunikációs feladatok” ellátásához is segítséget kér a tárca. Legutóbb épp szerdán hirdettek eredményt egy ilyen tenderen, aminek a keretösszege 90 millió forint volt.

 

A teljes állami kommunikációs költés egyébként tavaly június óta meghaladta a 80 milliárd forintot, ami időarányosan több mint a két és félszerese az eredetileg ilyen célra szánt összegnek. A 2019-es esztendő pedig extrém pazarlóra sikerült: míg tavaly egész évben 43 milliárd forintot fordított kommunikációra az állami szféra, most már szeptember elején 49 milliárd felett járunk.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSokba kerül a propaganda, egy év alatt 65 milliárd ment el állami kommunikációraAz volt a terv, hogy egy év alatt 25 milliárdot költ el az állam kommunikációra, de csak a Soros-palkátokra ennek majdnem a másfélszerese ment el.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet állami kommunikáció miniszterelnöki kabinetiroda plakátkampány Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.