A nagyközönség mától tódulhat be a mozikba a Csillagok háborúja harmadik trilógiájának záró darabját megnézni, de a kritikusok és hírességek már láthatták a filmet. A magyar recenziók meglehetősen felemásak, és nincsenek jobb véleménnyel róla az Egyesült Államokban sem.
Az amerikai kritikákat összegző Rotten Tomatoes oldalon jelenleg 58 százalékon áll a Skywalker kora 221 vélemény alapján, és bár még változhat a helyzet, az összes – nem csak a trilógiákba tartozó – Star Wars-film közül ennél csak az 1999-es Baljós árnyak szerepelt, 53 százalékkal.
Pedig a Disney abban reménykedett, hogy a film visszaviszi a siker útjára a franchise-t azt követően, hogy a Solo: Egy Star Wars-történet 393 millió dolláros globális jegybevétellel messze a legrosszabb eredményt hozta az összes film közül.
A kritikusok fanyalgásától függetlenül persze üzletileg még bejöhet a Skywalker kora, sőt, nagy meglepetésnek számítana az ellenkezője. A Bloomberg által idézett források 185 és 220 millió várják csak a nyitó hétvége bevételét kizárólag Észak-Amerikában.
A franchise fáradásával ezzel együtt a Disney-nél is tisztában vannak, és aligha érheti őket meglepetésként. Miután megvették a jogokat 4 milliárd dollárért 2012-ben George Lucastól, a stúdió gépezete hatalmas erőket mozdított meg, hogy a befektetés mielőbb megtérüljön. 2015-től kezdve minden évben kijött egy új Star Wars-film, ami már a rajongónak is sok volt. Idén a Disney vezérigazgatója arról beszélt, hogy a következő három évben nem lesz új mozifilm.
Ez persze nem jelenti azt, hogy más csatornákon ne folytatódna a pénztermelés. A Mandalorian című sorozattal sikerült nézők új generációját megszólítani, és közben természetesen dübörög a merchandising-biznisz is, a Yoda mester fajába tartozó fiatal szereplő („Baby Yoda”) figuráiért máris megőrülnek a rajongók.
Élet
Fontos