Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. július 2. 13:03 Élet

Egészen könnyű átverni az interneten hirdetőket

Baráti beszélgetések gyakori témája, hogy ki mennyire kap személyre szabott reklámokat az interneten. Vannak, akik örülnek, ha olyan hirdetések kerülnek eléjük, amelyek tényleg érdeklik, sok embert azonban zavar a túlságosan pontos profilalkotás, úgy érzik, hogy teljesen elveszett a magánszférájuk.

Az utóbbi csoportba tartozók számára készítette el a mschf*Kiejtve mischief, azaz bajkeverő, csínytevő. internetes stúdió és a Mozilla a Track THIS névre keresztelt alkalmazást, amely egyben a Firefox böngésző legújabb, Quantum névre keresztelt változatának népszerűsítését is szolgálja. Ez a böngészőbe beépülő program ugyanis megtéveszti azokat az alkalmazásokat, amelyek a netezési szokások alapján mindenkiről kialakítanak egy személyiségprofilt. Ebből következik ugyanis, hogy kinek mit lehet a legnagyobb eséllyel eladni, az algoritmusok ez alapján határozzák meg, hogy kinél milyen hirdetés jelenjen meg adott reklámfelületen.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElképesztő piaca van az adatoknak, amiket önként és ingyen adunk oda a Google-nek és a FacebooknakAz internethasználók tevékenysége nyitott könyv az online hirdetők számára, és ebben a rendszerben lehetetlen megmondani, hogy ez ki felelőssége.

Ehhez ez a kis programocska nem csinál mást, mint olyan oldalakat nyit meg a böngészőben, amelyek négy előre definiált személyiségtípus valamelyikéhez kapcsolódnak. Ezek az éppen felkapott ruházati termékek megszállott vásárlói, a dúsgazdagok, a világvégevárók és az influenszerek.

Forrás: Mozilla

A Mozilla blogja felhívja a figyelmet arra, hogy előtte mentsünk el minden szükségesnek tűnő dolgot, mert az egyszerre megnyíló akár száz böngészőablak leterheli a gépet.

Ennyi új típusú tartalomfogyasztás (híroldalak, webáruházak, hirdetések megnyitása) már alkalmas arra, hogy félrevezesse a profilalkotó algoritmusokat, bár elképzelhető, hogy pár nap kell, mire a változás teljes körűen érzékelhető lesz a megjelenő reklámokon. Ha például látszólag kaszinók, exkluzív hitelkártyák, luxusékszerek, tervezői ruhák, milliárdos értékű házak és szigetek iránt érdeklődünk, akkor nagyon hamar ilyen hirdetések fognak minket megtalálni – emeli ki a BBC.

„Ezek az algoritmusok és weboldalak áruként kezelik az embert, ezért valami olyasmit akartunk létrehozni, amivel visszaveheti a kontrollt a felhasználó” – mondta a Vice-nak Daniel Greenberg, a mschf stratégiai igazgatója. Hozzátette, ő az influenszer profilt választotta, és a következő egy hétben olyan hirdetéseket kapott – női ruhák, smink- és bőrápolási termékek –, amelyekkel kapcsolatban sosem keresett vagy olvasott semmit.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet firefox influenszer internetes hirdetések mozilla Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.