Békés nyár elébe nézhetnek a fővárosiak, a belvárosban és a főbb látványosságok körül megszokott turista-tömegek idén valószínűleg elkerülik Budapestet. Erre nem csak a szállodaüzemeltetők becslései utalnak, hanem a külföldi és belföldi internetezők keresési tevékenysége is, ami többek között a turistaforgalom előrejelzésében is jól használható információ.
A budapesti szállodák legfőbb küldőpiacain ugyanis jelentősen csökkent az online érdeklődés a magyar főváros iránt. Idén márciusra az Egyesült Államokat kivéve minden fontosabb országban többéves mélypontra süllyedt a Budapesttel kapcsolatos keresési forgalmak mértéke, és érdemi növekedés az ezt követő két hónapban sem történt.
A fővárosi szállásadókat a belföldi turisták se fogják kisegíteni a Google adatai szerint. A magyar felhasználók körében is jelentősen visszaestek március közepén az utazás kategóriába sorolt keresések Budapesttel kapcsolatban. Igaz, az utóbbi hetekben némi emelkedést mért itt a Google, de a főváros iránti belföldi érdeklődés még mindig alacsony.
Ugyanakkor némi bizakodásra lehet okuk a Balaton-környéki turisztikai vállalkozásoknak: az elmúlt négy év tendenciáit nézve jól látszik, hogy jellemzően május végén, június elején indul növekedésnek a tó iránti internetes érdeklődés, ami a fentebbi ábra tükrében idén sem marad el. Mindeközben a magyarok Horvátország iránti érdeklődését is megtépázta a járvány a március és május közepi hetekben (az alábbi ábrán jól látszik az ebben az időszakban egyébként szokatlan visszaesés), igaz, a Google legfrissebb adatai szerint ez lassan visszaépülni látszik.
Visszatérve a külföldi turistákra, Európán belül a legnagyobb verseny a német utazók elcsábításáért folyik, akik toronymagasan a legtöbb pénzt fordítják turisztikai célokra az uniós országok között. A kihívásban a legmélyebben érintett országok pedig a turizmustól leginkább függő Ciprus, Horvátország és Málta. A németországi keresési forgalmak arról árulkodnak, hogy e három népszerű nyaralóhely közül Horvátország akár viszonylag jól is járhat a járvány nyomán kialakult változásokkal.
A két déli szigetországot övező online érdeklődés Németországban ugyanis az elmúlt években tapasztalthoz képest jelentősen csökkent az utóbbi hetekben. Ehhez képest a szárazföldön, akár személyautóval is megközelíthető Horvátországra a németek az utóbbi hetekben már a korábbi évek azonos időszakaihoz hasonló gyakorisággal kerestek rá, ami végső soron arra utal, hogy a magyarok által is kedvelt célpont idén nyáron is aránylag jó szezonra számíthat, a versenytársaihoz képest legalábbis.
Adat
Fontos