Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. december 28. 10:07 Podcast, Támogatói tartalom

Az ügyfelek háromnegyedének fogalma sincs, valójában mi járna neki a bankjától

A magyar bankhasználókra általában igaz, hogy a rossz ügyfélélményre vannak szocializálva, nem szívesen intéznek bankügyeket, és nem is szeretnek utánanézni a banki dolgoknak. A címben jelzett megállapítás mellett az is érdekes, hogy majdnem minden harmadik prémium kategóriás ügyfél nincs tisztában kiemelt státuszával sem.

Az utóbbi két-három évben azonban – főleg a szinte csak mobiltelefonos alkalmazásként létező neobankok elszívó hatását érezve – a tradicionális bankok is magasabb fokozatra kapcsoltak. A Mastercard egy rendkívül alapos reprezentatív kutatásban ment utána az egymillió dolláros kérdésnek, hogy mi kell az ügyfélnek – Mondovics Péter, a Mastercard elektronikus kereskedelemért felelős menedzsere a G7 podcast vendége. A beszélgetés ide kattintva vagy bármely podcast-lejátszóban hallgatható meg:

A digitális szolgáltatások színre lépésével, amelyek azonnal elérhetők és teljesen transzparensek, megváltoztak az emberek elvárásai is. A biztonság és a gyorsaság mellett a jó ügyfélélmény is fontos tényező lett a pénzügyek intézésekor.

„A szinte csak digitálisan, applikáció formájában elérhető neobankoktól valójában kevesebbet kapok, mint a hagyományos bankoktól, de meg tudom mondani, hogy mit kapok” – mondta a szakértő. A legnagyobb magyarországi neobank ügyfélbázisának kiépítésekor például az igazi hívószó nem is a gyorsaság volt, hanem a kedvező valutaváltási árfolyam, ami lehetővé teszi az átlátható használatot külföldön is.

Régebben a magyar bankokra nagyon jellemző volt, hogy szeretnek mindent házon belül megoldani, mondván, hogy ha egy szolgáltatást a nulláról kezdve ők fejlesztenek ki, ők maradnak a szolgáltatás birtokosai. Van olyan bank, amelyiknél 40-nél is több részleg vett részt egy termék létrehozásában, ami nem túl hatékony megoldás – mondta.

A legtöbb neobank azonban úgynevezett API-k összerakásából állítja össze a szolgáltatásait – van olyan is, amelyik önállóan nem fejlesztett semmit, hanem összeszedte a piacról az elérhető szolgáltatásokat és azokat értékesíti. Az API-k (application programming interface – alkalmazásprogramozási felület) tulajdonképpen kis legódarabok, amelyekből tetszés szerint egy nagyobbat lehet építeni. Ilyen lehet például egy mobilbanki alkalmazás, amin már az adott bank saját logója van – de a mai modern étel- vagy taxirendelő alkalmazások is ilyen API-kból állnak össze.

Jó hír, hogy a magyar társadalom nyitott a banki innovációkra, és egyre többen digitálisan érettek az idősebb generációkból is. A járvány felgyorsította az idősebb, 55 év feletti korosztály digitalizációját, például ők rendeltek a leggyakrabban online tavaly.

A podcast elkészítését a Mastercard Magyarország támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. március 26. 13:11 Pénz, Podcast

A folyószámlán parkoltatott pénz aktív kezelésével több kolléga bérét kereshetik meg a kkv-k

A magyar vállalatok tízezer milliárd forintot tartanak érdemi kamat nélkül folyószámláikon, pedig tisztes hozamot kínáló, mégis likvid befektetések is elérhetők.

Bucsky Péter
2024. február 10. 04:38 Podcast

Egy évszázaddal később is kimutathatók az oktatáspolitikai döntések hatásai

A Klebelsberg-korszak általános iskolái jobban ellenálltak a falusi iskolák bezárásának. A népességfogyás miatt ma a kisvárosi gimnáziumok kerültek veszélybe.

László Pál
2024. február 6. 15:35 Podcast, Támogatói tartalom

Űrhajós nem, influencer annál inkább lenne a legtöbb általános iskolás

Az alfa generációs magyar gyerekek 55 százaléka már pénzt is keresett, kétharmaduk a technológia segítségével, felük közösségi média platformokon, míg negyedük online streamelésen keresztül jutott bevételhez.

Fontos

Stubnya Bence
2024. május 7. 05:38 Közélet, Világ

A románok fogyasztanak, a magyarok beruháznak, de ki lesz ettől gazdagabb hosszú távon?

Románia fogyasztásorientált gazdasági stratégiával hagyta le egy főre eső GDP-ben Magyarországot. A magyar gazdaságpolitika viszont még inkább a beruházásokra fókuszálna.

Jandó Zoltán
2024. május 6. 14:24 Adat, Vállalat

Most látszik, mennyire megütötte az oroszokat, hogy nem veszik a gázukat Európában

Az európai piac összeomlása miatt lett közel negyed évszázadnyi nyereséges működés után 2023-ban veszteséges a Gazprom orosz gázóriás.

Jandó Zoltán
2024. május 6. 05:32 Pénz, Vállalat

Nem a Gazprommal lesz a politikai haszonszerzés eszköze a Fradi és a magyar labdarúgás

Mert már régen az. A magyar futballban soha nem alakult ki valódi szponzoráció. A Fidesz hatalomra kerülését követően a baráti pénzeket a politikai motiváció váltotta fel.