Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. október 25. 12:56 Podcast, Támogatói tartalom

Sosem gondoltad volna, de egy autóipari cég épp most szeretné, hogy a részvényese legyél

2017 óta nem volt a lakosság számára is hozzáférhető, nyilvános részvénykibocsátás a magyar értékpapírpiacon. Október 25-én indul az AutoWallis Nyrt. részvényeinek lakossági jegyzése, november 2-án pedig az intézményi jegyzés, így a teljes tranzakció során 6-8 milliárd forint friss forrást tervez a tőzsde autós vállalata bevonni. Ennek előzménye, hogy a nyáron hasonló értékben zöld kötvényt is kibocsátott a vállalat – de érdemes-e az egyszeri befektetőnek az autóiparba tenni a pénzt a mostani piaci turbulencia közepette?

Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója volt a G7 podcast vendége. A beszélgetés bármely podcast-lejátszóban vagy ide kattintva hallgatható meg:

 

„Ha a nyilvános piacra lép a cég, transzparenssé válik, megnyílnak a lehetőségek, de bizonyítani is kell” – mondta. A közép-kelet-európai régió 14 országában működő AutoWallis megcsinálta a házi feladatot: az elmúlt két évben 6 milliárd forint tőkét emelt részben zártkörű intézményi kibocsátással, részben részvénycserével, ugyanis részben ilyen módon hajtották végre a növekedéshez szükséges felvásárlások egy részét is.

A vezérigazgató szerint fontos lépés volt a külső hitelminősítő általi átvilágítást követően az idén nyáron 6,6 milliárd forint értékű zöldkötvény-kibocsátás is. A minősítés lényege, hogy aki vállalja, hogy a hozam mellett a környezeti hatást is figyelembe vevő, fenntartható fejlesztési célpontokba fektet, az tud ilyen forrásokat is nyerni a kötvénybefektetőktől vagy banki forrásokból.
Ráadásul idő előtt sikerült túlteljesíteni a 2019-ben meghatározott stratégiában lefektetett célokat. „Gyorsabban megyünk folyamatosan előre, mint terveztük, de ez jó hír” – mondta Ormosy Gábor. 2019-ben a 65 milliárd forint árbevételt 2024-re eredetileg legalább duplázni szerették volna, ezt azonban már 2021-ben túlteljesítik, az idei évre ugyanis 191-212 milliárd forint közötti árbevételt várnak.

Ez azért is látványos eredmény, mert az iparág láthatóan nem mentes a kihívásoktól, elég aktuálisan a chiphiányra vagy a koronavírus miatti mobilitási korlátozásokra gondolni. „A pandémia alatt az autóbérlés kiesése kedvezőtlenül érintette a vállalatot is, de ezt hosszú távú bérlettel és más ügyfélkörre való átállással sikerült kezelni, és ezen a területen is az idei első félévben, a korábbi hasonló időszakkal összevetve 100 százalékos növekedést tudunk felmutatni” – mondta a vezérigazgató.

Bár a Balatonra vezetve még nem feltűnő a zöld rendszámos autók aránya itthon, figyelembe kell venni, hogy időbe telik az egész, átlagosan 15 éves autóállomány cseréje Magyarországon. Egyes márkáknál már az 50 százalékot közelíti a hibridek aránya az újautó-értékesítésben, és a teljesen elektromos modellek kínálata is lassan két számjegyűvé fejlődik.

Figyelemfelhívás

A részvényjegyzéshez kapcsolódóan befektetési tájékoztató készült, amely az autowallis.hu/reszvenyjegyzes oldalon érhető el. A tájékoztató felügyeleti jóváhagyása nem jelenti a felajánlott részvények jóváhagyását. A befektetőknek a befektetési döntés előtt célszerű elolvasniuk a tájékoztatót, hogy megértsék a döntés kockázatait és előnyeit. Nyilvános részvényjegyzéssel kapcsolatos reklám hangzott el.

A podcast elkészítését az AutoWallis Nyrt. támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. november 9. 06:02 Podcast

Sikeres, innovatív magyar cégekhez kiszámítható oktatás és kutatás is kellene

Csehország és Észtország állva hagyta innovációban Magyarországot. A G7 Podcastban Cséfalvay Zoltánt kérdeztük, hogy mit lehetne jobban csinálni.

Bucsky Péter
2024. október 26. 06:10 Podcast

Sok pénzzel nyomul a Balkánon a kormány, de miért jó ez Magyarországnak?

200 milliárd forint kedvezményes kölcsönt nyújt hazánk Észak-Macedóniának. A térség szakértőjével készített podcastunkból kiderül, hogy mire fordíthatják ezt az összeget.

Holtzer Péter
2024. október 19. 06:04 Podcast

Már azt sem tudjuk pontosan, hogy hány gyerek jár a magyar iskolákba

Egyre kevesebbet tudunk a közoktatásról, pedig szakpolitikai elemzések nélkül át sem lehet gondolni, hogy mit kellene hosszú távon csinálni.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 15:11 Élet, Pénz

Alig érdekel valakit a 3+3 millió forint otthonfelújítási ingyenpénz

Körülbelül 1,5 millióan lehetnek jogosultak a támogatásra, 20 ezren meg is kaphatnák, de egyelőre csak 4500-an jelentkeztek érte.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.