Sokszor felhívják rá a figyelmet a szakemberek, hogy a gördülékeny logisztika mennyire fontos a mai kereskedelemben, és hogy ha nem mennek a hajók és kamionok, akkor egyszerűen nem lesz (elég) áru a boltokban. Erre láthatunk most egy élő példát az Ikeában, amely nagyon furcsa helyzetbe került: olyan nagy lett a kereslet az árucikkei iránt, hogy a folyamatosan akadozó globális logisztikai ellátás miatt nem tudja ezt megfelelő minőségben kielégíteni – ezért inkább visszavesz a kínálatból.
A svéd gyökerű lakberendezési áruházlánc idén már 10 százalékkal nagyobb nemzetközi szállítási kapacitást kötött le, de ez sem elég – írja a német Wirtschaft Woche üzleti hetilap. A minőségi probléma így általános, de egyébként a magyar vásárlók is érezhetik már jó ideje: a boltok nem tudják megfelelően rövid határidőn belül átadni a megrendelt termékeket, és emiatt több lett a vásárlói panasz.
Európában különösen azokkal a cikkekkel van probléma, amelyek részben vagy egészben a Távol-keletről érkeznek. Ezek aránya a német lap szerint körülbelül 30 százalék, és a gyártásukat nem tudják Európába helyezni. A minőségi kiszolgálás fenntartásának így egyetlen módja az, ha az áruválasztékot csökkentik, és ezt 2022-től meg is lépik.
Egyelőre nem tudni, hogy mely termékek tűnnek el a polcokról, de a német lap szerint Európában 5 százalékos lesz a kényszerű vágás, vagyis a 12 ezer darabos átlagos kínálatból kiindulva 600 termék forgalmazása szűnik meg.
Vállalat
Fontos