Egyelőre optimista több légitársaság is az idei nyaralási szezonnal kapcsolatban. Az Easyjet vezérigazgatója például arról beszélt a BBC-nek, hogy náluk három és félszeresére emelkedtek a nyári foglalások a tavalyi bázishoz képest, és jelenleg a május a legnépszerűbb hónap a pihenni vágyók körében.
„Tudjuk, hogy az emberek a lehető leggyorsabban nyaralni akarnak menni” – fogalmazott Johan Lundgren. Amivel persze arra is célzott, hogy ez egyelőre nem reális lehetőség az Európa-szerte jellemző korlátozások miatt.
A Lufthansa-csoportba tartozó Eurowings nemrég hirdetett meg 130 légiutas-kísérői pozíciót, készülvén a nyári szezonra. Igaz, a társaság jelenleg mindössze nagyjából 2500 embert foglalkoztat, miközben a koronavírus-válság előtt még 3350 volt a teljes létszám. Az új légiutas-kísérők egy része egyébként más Lufthansa-leányvállalatoktól érkezhet, ezt is tartalmazza ugyanis a vezetés és a szakszervezetek megállapodása. Ennek lényege, hogy a megmaradt munkahelyek megőrzéséért cserébe a munkavállalók átmenetileg lemondanak bizonyos juttatásokról.
A spórolásra már csak azért is szükség lehet, mert egyáltalán nem biztos, hogy az idei nyaralási szezon olyan jól sikerül, mint ahogyan azt a légitársaságok szeretnék. Az európai oltási programok elég lassan haladnak, és egyelőre igen messze vannak attól a 40-60 százalékos átoltottsági szinttől, amely a Bloomberg Businessweek által megszólaltatott légi ipari szakértő szerint szükséges lenne ahhoz, hogy az utazási szokások visszatérhessenek a járvány előtti állapotokhoz.
Az oltási kampányok nagyjából egy hónappal ezelőtti kezdetekor még olyan jóslatok voltak, hogy az európai légi közlekedés idén elérheti a járvány előtti szint 90 százalékát, de az új lezárások, valamint a lassú oltóanyag-ellátás miatt ez ma már irreálisnak tűnik. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint jelenleg a repülőjegy-foglalások világszerte szerényebb ütemben növekednek, mint 2020 végén.
Vállalat
Fontos